Ostatnimi czasy coraz częściej w internecie napotykam informacje typu : „ostrzegam przed firmą pozycjonującą” , „ostrzegam przed firma SEO” i tak dalej i tak dalej. I tak jak do niedawna prym w tej kategorii „referencji” wiodła poznańska firma Sunrise System (z resztą dalej utrzymują się w topie takowych informacji pomimo straszenia wszystkich sądami) tak teraz ilość firm przed którymi rozczarowani klienci chcą przestrzec innych rośnie jak grzyby po deszczu w kaszubskich lasach. Czym jest to spowodowane ? Główną przyczyną którą wszyscy wymieniliby na pierwszym miejscu to oczywiście byłaby wzmożona aktywność jaśnie panującego nam Google w sferze modyfikacji algorytmów ale tak naprawdę modyfikacje te w bardzo małym stopniu dotykają tych którzy doskonale sobie zdają sprawę z tego, że modyfikacje były, są i będą i w jakiś tam sposób są na nie przygotowani.
Po przeanalizowaniu kilku ostatnich przypadków takich „referencji” znajdujemy kilka  przyczyn ich pojawienia się. Na czoło jednakże wysuwa się motyw dominujący czyli cena – znacząca większość rozczarowanych klientów SEO po prostu wybrała niską cenę a co za tym idzie niską jakość usług SEO . Kłania się stara prawda, że chytry dwa razy traci .
Przyczyna numer dwa – promocje, gwarancje oraz wszelkiego rodzaju inne kity marketingowe wciskane przez firmy  (tutaj pełen szacunek do działu marketingowego Sunrise System który jest chyba znacznie większy od ich „działu seło” a skuteczny tak, że Matkę Teresą potrafili by namówić na otwarcie agencji towarzyskiej) .
Przyczyna trzecia – wiara w płatność za efekt i oczekiwanie cudów na kiju za złotych dziewięć i dziewięćdziesiąt groszy zapłacone po osiągnięciu TOP 3 na frazę „kredyty dla firm” …

Zdaję sobie sprawę, że znacznie uprościłem problem, który wiadomo jest bardziej skomplikowany ale tak szczerze mówiąc szanowny kliencie czy nie mam racji co do podstawowych motywów ? 😉

Krzysztof Ziółkowski