Dzisiaj będzie coś w ramach asertywności, czyli pomyślałem sobie, że w końcu czas na odrobinę masturbacji psychicznej 😉 . Znaczy się teraz uwaga, atenszyn, wnimanje i achtung, bo padnie lansersko-hipsterska nazwa ….
CASE STUDY przypadku SEO witryny internetowej
Studium przypadku „pozycjonowania” nowej witryny internetowej klienta z branży e-commerce o jednym z wyższych poziomów konkurencyjności, praktycznie rzecz biorąc konkurencyjność przejawia sie tym , że o TOPy „bije” się kilkadziesiąt sklepów internetowych , na dodatek wszyscy praktycznie sprzedają to samo . No ale po kolei.
Prace nad serwisem rozpoczęliśmy od optymalizacji wewnętrznej serwisu, kładąc główny nacisk na optymalizację linkowania wewnętrznego. Ze względu na to, że witryna była praktycznie „nówka, nie śmigana” postanowiliśmy wykorzystać moc linkowania wewnętrznego przy wykorzystaniu dużej ilości zaindeksowanych podstron serwisu. Głównym problemem był fakt, że każdy pojedynczy produkt znajdował się praktycznie w każdej kategorii sklepu. Dodatkowo nie mogliśmy ruszać tekstu w zastanych anchorach 🙁 . Na początku uporządkowaliśmy jak tylko się dało spójne linkowanie wewnątrz serwisu usuwając różne „kliknij tutaj” , „kliknij tam” czy anchor teksty które rozbijały tak praktycznie rzecz biorąc linkowanie wewnętrzne. Cała optymalizacja wewnętrznego linkowania polegała na ustawieniu takim aby było ono spójne i związane tematycznie ze stronami do których prowadziło. Najprościej rzecz opisując można to podsumować tak, że o ile przed optymalizacją do jednej podstrony serwisu prowadziło kilkadziesiąt różnych tekstów w anchorach to po optymalizacji zredukowaliśmy to do maksymalnie 3ch blisko związanych z frazami słowami kluczowymi na które chcieliśmy poprawić widoczność danej podstrony w SERPach.
Ponieważ moim zdaniem w serwisie było za mało linków wewnętrznych „exact match” (a umiejętne ich stosowanie w linkowaniu wewnętrznym przy witrynach o dużej ilości zaideksowanych podstron daje moc) to zastosowaliśmy pewną sztuczkę aby podwyższyć ich ilość w serwisie tak aby nie było to widoczne (zmiany anchorów w menu głównym nie życzył sobie właściciel) ale przy okazji tak, aby było to logicznie umotywowane i przydatne użytkownikom serwisu). Ten „myk” pozwolił nja zwiększenie ilości anchorów „EM” co dało wyraźny sygnał algorytmowi wyszukiwarki co do tematyczności i ważności poszczególnych podstron serwisu. Dodatkowo dzięki tej „sztuczce” uzyskaliśmy zwiększenie ilości zaindeksowanych podstron oraz umożliwiliśmy lepszy dostęp robotom do wnętrza serwisu.
Oczywiście optymalizacji poddano również i inne elementy stron takie jak nagłówki, treści, metatagi.
Powyższe działania optymalizacyjne pozwoliły nam na zminimalizowanie ilości pozyskiwania linków zewnętrznych, działania na zewnątrz serwisu z opisanymi tak „mniej więcej” proporcjami i w dużym skrócie umieszczam poniżej:
Działania na zewnątrz serwisu (średnie miesięczne pozyskiwanie linków do serwisu) :
serwisy internetowe: 20 – 40 linków/mies
społecznościówki: 15 – 30 postów/mies (80% z linkami)
artykuły z linkami: 5 – 10 artykułów/mies
inne – około 5 linków/mies
W planach jest przeprowadzenie akcji w internecie mającej na celu podwyższenie rozpoznawalności marki oraz pozyskanie tym samym pewnej ilości linków „naturalnych”, zobaczymy co z tego wyjdzie, jeżeli projekt wypali to umieszczę osobne studium przypadku dedykowane tej „akcji”.
Poniżej umieszczam parę zrzutów ekranowych z różnych narzędzi obrazujących wzrost widoczności witryny w trakcie przeprowadzanych prac SEO. Ciekawostką jest fakt, że dzięki optymalizacji wewnętrznej i linkowaniu udało się wprowadzić do TOP najcięższej frazy dwie podstrony serwisu. Ciekawe czy to przetrwa jak dojedziemy do TOP 1-3.
Ponieważ dzisiaj zobaczyłem artykuł Konstantego Kanina o „Megaindexie” i funkcji (beta) jaką wprowadzili, czyli próbę oceny/rozróżnienia linków zwrotnych prowadzących do serwisu w/g kryterium link naturalny/”kupiony” to dodatkowo sprawdziłem tym narzędziem witrynę i poniżej umieszczam zrzut.
Krzysztof Ziółkowski
Bardzo ladnie. Ten MegaIndex nie budzi mojego zaufania, bo daje mi 0-3% SEO na moich stronach. Czyli odwrotnie niż faktycznie.
Dokładnie, chyba nie ma żadnego wiarygodnego narzędzia które potrafiło by odróżnić linki „kupowane” od „naturalnych” . Żadne narzędzie po prostu nie jest w stanie zbadać intencji 😉
Ile kosztowało linkowanie – główniee pytam o artykuły?
„Serwisy internetowe” to głównie katalogi?
Od artykuły w zależności od serwisów od 30 do 250 zł / szt. Nie korzystaliśmy z żadnych katalogów oprócz tych paru głównych typu WP czy Onet.
to na jakich „serwisach internetowych” dodawaliście linki?
Jak widać na skutecznych 😉
Hej, patrząc na linkowanie, koszty w skali mc nie były małe, czy mógłbyś przybliżyć nam orientacyjne, nawet w widłach?
Z pewnością przyda się dla uświadomienia klientów 🙂
Dzięki za art.
Koszty 4 cyfrowe i nie najniższe 😉
Ale rozumiem, że płatność za efekt 😉 hehe
Nie , no my wszystko charytatywnie i jeszcze dopłacamy ;). Niestety „za efekt” robią inni bez efektów 😉
Zawsze z zainteresowaniem czytam Twoje artykuly i posty na PiO o linkowaniu wewnętrznym – wielkie dzięki za to dzielenie się wiedzą. A ten artykuł świetny. Mam do niego pytanie: czy na te najcięższe frazy umieszczasz też linki EM w stopce swojego serwisu, dzięki czemu każda strona wskazuje na te podstrony z porządanym anchorem, czy wg Ciebie akurat linki ze stopki EM tak nie działają (nawet te wewnętrzne). Przy dużym site wszak pokusa jest duża, żeby każda strona serwisu linkowala EM do wybranych najważniejszych podstron.
Nigdy nie umieszczam linków w stopkach, ilość linków EM w dużych serwisach można zwiększyć na parę sposobów. jednym z nich jest tworzenie mapek htmlowych z linkami EM dla każdej kategorii i subkategorii osobno.
serio, ani jednego linka w stopce? nawet do mniej znaczacych podstron, które nie zmieściły się w menu?
Wyraźnie napisałem ani jednego 😉
wybacz, że drążę temat: ale dlaczego żadnego linka wewnętrznego stopce nie umieszczasz?
Bo raz, że nie wygląda to naturalnie a dwa nie wygląda to zbyt naturalnie, że nie wspomnę iż trafiają te linki na strony na których ich być nie powinno w wielu przypadkach 😉
Aż miło patrzeć na takie efekty 🙂 Spec nad spece!
Podaj chociaż jeden „serwis internetowy” jeśli to nie problem. Dzięki.
No i to się nazywa zabawa w seo, a nie tylko marne katalogi itp. Gratulacje !
Fajnie się czyta takie case study, proszę o więcej 🙂
Czyli oprócz porządnego menu typu megamnu dodawanie jakiegokolwiek globalnego linkowania wewn. do kat. i podkat. ma sens?
Grynt to znaleźć Złotego Grala SEO. Świetne efekty. Gratuluję 🙂
A jak linkujesz wewnętrznie to cały czas dajesz 1 anchor do jednej podstrony czy go odmieniasz?
Staram się dawać jeden
Piękna analiza. Róbcie takie częściej!
Ładne te wyniki, brawo 😉
Możesz wrzucić aktualizację? Jestem bardzo ciekawy jak dzisiaj wyglądają te pozycje tego serwisu. Czy po tylu aktualizacjach pozycje sięutrzymały?