Studium przypadku pozyskania 5 linków z blogów modowo-lifestajlowych, case study może to za mocne określenie ale tak było i tak wyszło. Poniżej przedstawię efekt jaki dało pozyskanie kilku linków od blogerek modowych w ramach współpracy barterowej.

Cel jaki chciałem osiągnąć

Dla podstrony jednej kategorii sklepu z galanterią przeznaczoną dla kobiet udało się wejść na pozycje top 3 dla frazy [rodzaj produktu+producent] pozycja nie była dosyć stabilna , strona skakała od top3 do top1 czasami. Zamysłem było doprowadzenie do ustabilizowania pozycji i oczywiście osiągnięcie TOP1 dla frazy.

Metoda osiągnięcia celu

opublikowałem na grupach modowych ogłoszenie, że nawiążę współpracę barterową w celu publikacji artykułu z linkiem do adekwatnej kategorii w sklepie i czekałem na zgłoszenia.

Ponieważ nie oferowałem „pinionszków” to szału się nie spodziewałem i tak też i było. Z góry zastrzegłem, że nie interesują mnie oferty od blogów w subdomenach popularnych platform blogowych oraz nie jestem zainteresowany takimi blogami z zerową widocznością / zerowymi odwiedzinami z wyników wyszukiwań. Powyższe warunki jeszcze bardziej zredukowały odzew.

Mimo wszystko otrzymałem kilkanaście ofert.

Kryteria wyboru bloga do współpracy

Na skutek „wyśrubowanych” lekko kryteriów praktycznie nie miałem ofert blogów z dobrymi parametrami odwiedzin z wyników wyszukiwań dla grupy fraz na których mi zależało. No ale tak krawiec kraje jak mu materiału staje. Postanowiłem kierować się przy wyborze aktywnością użytkowników na danym blogu czyli ilością komentarzy przy wcześniejszych publikacjach.

Wysłana oferta do wybranych blogów

Do wybranych blogerek wysłałem ofertę następującej treści:

„dziękuję za zainteresowanie ofertą, poniżej postaram się przybliżyć warunki współpracy z nami.
Oczekujemy napisania artykułu tematycznego o produkcie marki XXXXX.
Artykuł nie krótszy niż 3000 zzs (znaków ze spacjami) plus minimum 2 zdjęcia otrzymanego produktu.
W tytule artykułu powinna się znależć fraza „produkty/produkt XXXXX”.
Powyższa fraza powinna być użyta (z odmianami) minimum 5x w treści.
Oczekujemy również informacji, że otrzymany produkt pochodzi ze sklepu xxxx.pl
Oczekujemy linka prowadzącego do podstrony https://xxx.pl z anchorem (kotwicą)
„produkt + marka” w pierwszych 400 znakach treści artykułu.
Czas publikacji artykułu minimum 2 lata.
Czas publikacji/stworzenia artykułu 5 dni roboczych od momentu otrzymania przesyłki z produktem.
Przesyłka będzie dostarczona na koszt wysyłającego.”
W przypadku zaakceptowania powyższej oferty proszę o wybranie dowolnego produktu
z kategorii https://xxx.pl który jest na stanie sklepu i wysłanie zwrotnego maila z potwierdzeniem akceptacji warunków, linkiem do wybranego produktu oraz danymi adresowymi +nr tel dla kuriera na które zostanie produkt wysłany.

Efekt uzyskany po niecałym tygodniu od publikacji

Jak widać po niecałym tygodniu od publikacji 5 artykułów udało się uzyskać TOP1, dla pewności jeszcze będę starał się pozyskać kilka dodatkowych linków z blogów modowych o lepszych parametrach. Przy okazji na zrzucie z GSC widoczna jest ilość miesięcznych zapytań dla tej frazy a więc daje to też pojęcie o jej „konkurencyjności”

uzyskany efekt

Konkurencja w SERPach

Niżej zrzut z porównania parametrów uzyskanych w serwisie Ahrefs dla strony którą się opiekuję (kolor niebieski), kolor czerwony główna konkurencja która do tej pory okupowała TOP1, i dalej strona z dalszych pozycji. Jak widać o tą frazę „bije się” również Allegro. Nie pokazywałem parametrów innych stron które są w top10 takich jak Sprzedajemy.pl, OLX czy Ceneo aby nie zafałszować porównania.

Porównanie konkurencji

Porównanie konkurencji

Najważniejsze na koniec czyli koszt

Wliczając koszty przesyłki średni koszt jednej publikacji możemy w przybliżeniu określić na 130 złotych netto. Czyli w sumie pięć linków kosztowało 650 złotych netto. Jak się to przełoży na wzrost sprzedaży dowiem się w ciągu następnych dwóch miesięcy, o ile utrzymam TOP1 , a myślę , że mi się uda.