Dzisiaj przedstawię studium przypadku (ci co lubią lansik używają nazwy „case study”) wpływu poprawnej optymalizacji witryny internetowej dla dwóch średnio konkurencyjnych fraz lokalnych (miasto wojewódzkie liczba mieszkańców ok 500.000, „walczy” o tę frazę tak około 20-30 innych firm) . Witryna od dłuższego czasu „pozycjonowana” przez dużą agencję „niby SEO” szczycącą się mianem „innowacyjnej” oraz „technologicznym tygrysem” . Otóż ten innowacyjny technologiczny tygrys przez nieomalże rok czasu nie mógł poradzić sobie z dwoma frazami a zwłaszcza po „zwierzakach”, szczęście, że w końcu się poddali i w miarę bezproblemowo klient się z nimi rozstał. Za to należy im się małe słowo uznania.
Co odziedziczyłem po tej agencji ? Ano jedno stronicową wizytówkę firmy z bałaganem tekstowo/ofertowym , bałaganem w kodzie itp. No i oczywiście z niezbyt dobrym profilem linków. Mówiąc normalnie strona głęboko w czarnej dupie ….
Co zrobiłem ?
Zmieniłem jednostronicową wizytówkę na stronę opartą na WP , dokonałem praktycznie podziału oferty klienta na 4 różne sub oferty plus oczywiście strona kontaktowa. Stronę główną jak i podstrony wypełniłem treścią nasyconą frazami i słowami kluczowymi wraz z ich odmianami, zoptymalizowałem metatagi oraz grafiki. Ponieważ zajawki ze względu na konstrukcję szablonu pokazywały się na stronie głównej musiałem odpowiednio „spreparować teksty na podstronach aby początek tekstu zawierał frazy kluczowe dla strony głównej jednocześnie nie zaburzając nasycenia frazami podstron które były zoptymalizowane dla innych fraz , trochę z tym było gimnastyki ale dzięki temu w serpach strona pojawiła sie również na kilka innych fraz związanych z usługami prowadzonymi przez klienta.
Dodatkowo dałem na witrynę dwa mocne linki z serwisów zupełnie nie związanych tematycznie z usługami klienta z jednego serwisu link brandowy z drugiego EM. Na efekty tych działań dla „zadanych fraz” czekałem jak widać około 2 tygodnie po wypuszczeniu i zaindeksowaniu nowej wersji strony.
Krzysztof Ziółkowski
Ale nie spamowałeś ??? 😉
Wg jakich kryteriów ? 😛
Pisząc „Dodatkowo dałem na witrynę dwa mocne linki” przyznałeś się do spamowania. Nowe algo Google uwzględni to, że sam na siebie doniosłeś,więc filtr na stronie w najbliższym czasie niemal pewny 😉
Kurcze, no o tym nie pomyślałem 😀 , jakby co to złożę donos sam na siebie 😉 , oczywiście oficjalny 😉
Z założenia nie wierzę dużym super duper firmom, bo nie mają czasu na indywidualne podejście. To coś jak mebel kupiony w Ikea kontra zrobiony przez lokalnego stolarza.
A w jakim systemie wcześniej była robiona strona? Tego nie podałeś. Jeśli był to dziwny cms gdzie nie było możliwości podania opisów tytułów oraz wcześniejsza wersja posiadała więcej obrazków niż tekstu to niemożna się dziwić ze wyszła wysoko. Optymalizacja to podstawa ale sprawdź też czy przypadkiem fraza nie jest wyświetlana w mapkach Google gdyż podejrzewam ze ukryłeś nazwę miasta.
To była zwykła jednostronicowa wizytówka, wykres pozycji nie zlicza mapek .
Moja strona jeśli klikniesz w nazwę też jest jedno stronicowa wizytówką a zajmuje czołowe miejsca na frazę „pozycjonowanie Katowice” kolejna ze stron to http://www.futuremark.pl również jedna strona i również same topy na wszystkie frazy związane z miastem Chorzów 😀
Miasto wojewódzkie 500 tyś, główna fraza, strona na WP. Nie trzeba być Sherlock-em by znaleźć stronkę.
Zespól RR ma lepsze zajęcia niż zabawę w Sherloka i wyszukiwanie takich stronek ;), a na WP zapewne opartych jest 90% stronek w top 20 na tą frazę.
Dużo , dużo zmian zmieniło się od tego czasu, ale jedno jest pewne bez dużego seo – też można byc wysoko w wynikach nalezy miec naprawde mega unikalne teksty z zakotwiczonymi frazami nawet z takimi , które klienci wpisują raz na kilka tyscięcy. Pozdrawiam
Te linki to side-wide, czy tylko na głównej?
Pewnie site-wide. Na stronie sejmu i jakiegoś ministerstwa;)
Witaj,
Uzyskałam podobne wyniki również dla wyników lokalnych firmy usługowej w Poznaniu. W trochę dłuższym czasie ale top 3 dla 2 fraz, top 5 dla 2 i top 10 dla jednej. Sama optymalizacja + poprawienie urli.
Czy rzeczywiście można taki efekt osiągnąć już w kilka dni po optymalizacji?
Obecnie zaobserwowałem, że może to trwać nawet do miesiąca, w zależności od stażu witryny w sieci oraz stopnia wprowadzonych zmian, jeżeli zmiany nie są diametralne to trwa znacznie dłużej.
Dzięki za odpowiedź.
Dzieki za fajny art. Chętnie przetestuje na swojej stronce te porady.