Każda firma zajmująca się pozycjonowaniem wie, że najważniejsze w pozycjonowaniu jest znalezienie właściwych słów i fraz kluczowych po wpisaniu których serwis internetowy klienta powinien pokazywać się w topie wyszukiwać (o to przecież chodzi w pozycjonowaniu stron internetowych), frazy i słowa kluczowe dobiera się tak aby zapewnić najwiekszą odwiedzalność oraz konwersję (procentowy stosunek wizyt do zamówienia towaru/usługi).  Rzetelna firma dokłada wszelkich starań aby te frazy właściwie dobrać badając prognozowana odwiedzalność oraz bazując na własnych doświadczeniach, niestety na naszym rynku istnieje dużo jeszcze firm które bazują na niewiedzy klientów i nieznajomości problematyki pozycjonowania stron sugerując im niewłaściwie dobrane frazy słowa kluczowe .

Dlaczego tak robią ? Są moim zdaniem dwa główne powody dla których się dzieje, pierwszy z nich to traktowanie klientów „po łebkach” a drugi bardziej prozaiczny to taki, że konkurencja dla źle dobranych fraz jest zerowa i bardzo łatwo wprowadzić stronę w TOP dla tych fraz.
Jak zwykle oprę się na dowodach źródłowych i za przykład posłuży mi pewna firma poznańska która szczyci się znaczkami „rzetelna firma” , „firma przyjazna klientowi” oraz wypisuje sama o sobie, że jest pierwszą polską firmą która zajęła się pozycjonowaniem stron (co zresztą jest wprowadzeniem w błąd). Teraz do rzeczy, poniżej na grafice widzicie jedną frazę z dwoma różnymi prognozami odwiedzin.

Zapytacie skąd taka znaczna różnica ?? Otóż różnica wynika z zastosowania operatora [ ] – który to powoduje wyświetlenie najdokładniejszej ilości wpisywanej frazy w wyszukiwarkę Google zapisanej w bazie danych wyszukiwań . Nie zastosowanie tego operatora powoduje wyświetlenie ilości wszystkich zapytań w których została użyta dana fraza, czyli w tym przypadku zliczone zostaną również zapytania – „pościel satyna czerwona”, „pościel satyna jak prać” , „pościel i skóra jak satyna” i tym podobne gdzie wystąpiły te słowa z frazy.
Mam nadzieję, że po zapoznaniu się z tym przykładem będziecie Państwo bardziej uważni w doborze firmy pozycjonującej.

Krzysztof Ziółkowski