Proces pozycjonowania witryny internetowej w pigułce.
Czyli jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.
Pozycjonowanie witryny internetowej możemy podzielić na kilka etapów które dotyczą działań na dwóch płaszczyznach
płaszczyzna pierwsza – działania w obrębie witryny internetowej
płaszczyzna druga – działania na zewnątrz witryny czyli w internecie
Powinno się zachować następującą kolejność działań (zaczynamy zawsze od działań wewnętrznych czyli w obrębie witryny którą mamy pozycjonować)
- 1.Zbadanie i wytypowanie fraz kluczowych dla których spodziewamy się największej ilości odwiedzin i co najważniejsze odwiedzin zakończonych konwersją – czyli osiągnięciem założonego celu (sprzedaż/zamówienie usługi/dostarczenie informacji czy nakłonienie do określonej reakcji) . Jest to najważniejsza część pozycjonowania warunkująca nasze dalsze działania w zakresie pozycjonowania strony. W tym celu należy skorzystać z narzędzi Google czyli sugestii słów/fraz kluczowych, prognozowania ilości odwiedzin, Google Trends , powinniśmy też skorzystać z możliwości przeprowadzenia „próbnej” kampanii linków sponsorowanych (AdWords) której analiza dostarczy nam dodatkowych wiarygodnych danych pozwalających na precyzyjniejsze wytypowanie fraz.
- 2.Optymalizacja witryny internetowej dla wyznaczonych słów i fraz kluczowych polegająca na zoptymalizowania metatagów, treści na witrynie, struktury nawigacji, nagłówków poszczególnych podstron oraz zoptymalizowaniu grafiki.
Kiedy mamy już optymalizację witryny internetowej zakończoną możemy się skupić na działaniach na zewnątrz czyli na umieszczaniu w sieci aktywnych odnośników prowadzących do naszej witryny. Tutaj powinniśmy zachować następującą kolejność
- 1.Analiza konkurencji dla interesujących nas fraz i słów kluczowych przy wykorzystaniu narzędzi dających nam możliwość prześledzenia linków prowadzących do konkurencji oraz analiza optymalizacji serwisów internetowych konkurencji.
- 2.Znalezienie wartościowych miejsc w internecie gdzie możemy umieścić linki zwrotne pozycjonujące nasz serwis (zarówno za darmo jak i odpłatnie). W przypadku kiedy konkurencja jest silna należy zaplanować stworzenie tak zwanego własnego zaplecza które wykorzystamy do pozycjonowania naszego serwisu.
- 3.Rozpoczęcie procesu zdobywania linków zwrotnych połączone z analizą rosnących odwiedzin pozycjonowanego serwisu połączone z ciągłym śledzeniem konkurencji i musze podkreślić, że jest to proces „constans”.
Tak mniej więcej (w pigułce i w dużym uproszczeniu) powinien wyglądać proces pozycjonowania każdej witryny internetowej, celowo nie umieszczałem żadnych szczególnych wskazówek bo artykuł traktuje jako zasygnalizowanie i przybliżenie tematyki SEO osobom niezwiązanym zawodowo z tą usługą . Pragnąłem jedynie nakreślić schemat jakim powinien się kierować każdy kto chce skutecznie pozycjonować witrynę internetową.
Krzysztof Ziółkowski
Żeby to wszystko było takie proste 🙂