Różnice w cenach pozycjonowania stron

Często spotykałem się (i nadal spotykam) z pytaniem „skąd takie różnice w cenach pozycjonowania stron internetowych ?” …
Dzisiaj postaram się nieco naświetlić temat skąd się biorą takie różnice, przyznaję, temat niełatwy i wielowątkowy ale moim zdaniem należą się wyjaśnienia oraz przybliżenie tej problematyki ważnej z punktu widzenia klienta zainteresowanego tą usługą.
Na wstępie chciałbym podkreślić, że nie zamierzam uwarunkowywać skuteczności pozycjonowania od ceny (podkreślam skuteczności a nie jakości) bo w mojej opinii skuteczność i jakość to dwie osobne rzeczy – postaram się wyjaśnić to w innym artykule .
Do rzeczy, – podstawowym parametrem decydującym o cenie jest konkurencyjność danej frazy na którą ma być wypozycjonowana strona czyli ilość podmiotów gospodarczych które chcą być w TOP dla danej frazy.
Podstawową różnicą mającą wpływ na cene jest różnica jakościowa – pod tym pojęciem mieści się jakość stworzonego zaplecza (jeżeli jest w ogóle tworzone) oraz sposób zdobywania linków pozycjonujących mających bezpośredni wpływ na raking Google.
Dla przykładu – Firma X pozycjonuje witrynę w sposób całkowicie automatyczny używając do tego automatów umieszczających linki zwrotne na forach, blogach oraz wszelkich dostępnych miejscach, zaś firma Y „kataloguje” witrynę w wartościowych katalogach, tworzy zaplecze tematyczne umieszczając po jego stworzeniu w nim linki pozycjonujące.
Obydwie techniki wymagają różnego nakładu pracy (a co za tym idzie i kosztów) i mogą być jednakowo skuteczne.
Osobną kwestią jest stałość i bezpieczeństwo osiągniętych wyników i w tej kwestii (ze względu na ostatnie „pokazówki” Google) skłaniam się raczej ku bezpieczeństwu na dłuższą metę, bo o ile ze swoją prywatną stroną mogę sobie pozwolić na stosowanie zmian polegających na przekierowaniu 301 i zakupie coraz to nowych domen w przypadku ukarania witryny filtrem obniżającym pozycję , o tyle z witryną klienta już tego nie mogę robić …
Nie neguję skuteczności obydwu technik pozycjonujących bo mogą być one skuteczne , wybór pozostawiam klientom.

Krzysztof Ziółkowski