Różnice w cenach pozycjonowania stron
Często spotykałem się (i nadal spotykam) z pytaniem „skąd takie różnice w cenach pozycjonowania stron internetowych ?” …
Dzisiaj postaram się nieco naświetlić temat skąd się biorą takie różnice, przyznaję, temat niełatwy i wielowątkowy ale moim zdaniem należą się wyjaśnienia oraz przybliżenie tej problematyki ważnej z punktu widzenia klienta zainteresowanego tą usługą.
Na wstępie chciałbym podkreślić, że nie zamierzam uwarunkowywać skuteczności pozycjonowania od ceny (podkreślam skuteczności a nie jakości) bo w mojej opinii skuteczność i jakość to dwie osobne rzeczy – postaram się wyjaśnić to w innym artykule .
Do rzeczy, – podstawowym parametrem decydującym o cenie jest konkurencyjność danej frazy na którą ma być wypozycjonowana strona czyli ilość podmiotów gospodarczych które chcą być w TOP dla danej frazy.
Podstawową różnicą mającą wpływ na cene jest różnica jakościowa – pod tym pojęciem mieści się jakość stworzonego zaplecza (jeżeli jest w ogóle tworzone) oraz sposób zdobywania linków pozycjonujących mających bezpośredni wpływ na raking Google.
Dla przykładu – Firma X pozycjonuje witrynę w sposób całkowicie automatyczny używając do tego automatów umieszczających linki zwrotne na forach, blogach oraz wszelkich dostępnych miejscach, zaś firma Y „kataloguje” witrynę w wartościowych katalogach, tworzy zaplecze tematyczne umieszczając po jego stworzeniu w nim linki pozycjonujące.
Obydwie techniki wymagają różnego nakładu pracy (a co za tym idzie i kosztów) i mogą być jednakowo skuteczne.
Osobną kwestią jest stałość i bezpieczeństwo osiągniętych wyników i w tej kwestii (ze względu na ostatnie „pokazówki” Google) skłaniam się raczej ku bezpieczeństwu na dłuższą metę, bo o ile ze swoją prywatną stroną mogę sobie pozwolić na stosowanie zmian polegających na przekierowaniu 301 i zakupie coraz to nowych domen w przypadku ukarania witryny filtrem obniżającym pozycję , o tyle z witryną klienta już tego nie mogę robić …
Nie neguję skuteczności obydwu technik pozycjonujących bo mogą być one skuteczne , wybór pozostawiam klientom.
Krzysztof Ziółkowski
Temat rzeka… Szukałem firmy, która będzie pozycjonowała moją stronę na frazę „sukienki”. Wyobraźcie sobie, że różnice w cenach wahały się od 140zł netto miesięcznie za top10 nawet do 1200zł netto…Średnia otrzymanych cen to około 250zł. Jak więc widać można przepłacić o kilkaset procent.
Wszystko zależy od tego co oferta usługi zawierała w sobie bo z jednej strony nawet 2000 miesięcznie mogłoby być mało jak i 140 złotych byłoby za dużo …
W polsce jedynie liczy się cena. Nie interesuje klienta to że jeżeli zainwestuje 1000zl to za 3 miesiace bedzie mial miesiecznie zysku 2000-3000zl. go interesuje zeby byc na #1 za 300zl miesiecznie i przez rok nie miec zysku z tego. Potem odchodzi o SEO i pojawia sie film na polsacie jak to podpisał umowe. Oszczedny dusigrosz polak bedzie oszczedzał – dlatego do odważnych świat należy. Smutna szara prawda. Każda moja kampania SEO nie jest tania i nie zrobie jej za 300-500zł. – kampania ma miec ROI na poziomie kilkuset procent i ma być droga. Efekty przyjdą jeżeli zainwestujesz odpowiednią ilośc pieniazkow a nie za 200zl chcesz byc pozycjonowany na słowo sukienki – paranoja.