To będzie tak naprawdę krótkie podsumowanie mijającego roku 2013 w SEO. Nie ma tak naprawdę o czym się rozpisywać , zmiany algo były, są i będą jednakże w mijającym 2013 roku zaszła moim zdaniem najważniejsza zmiana w korpogoogle.

W 2013 roku ostatecznie korpogoogle pożegnała się z etykietą „don’t be evil” i pokazała swoje prawdziwe oblicze intensyfikując nachalną promocję swoich usług kosztem wyników wyszukiwań, w mijającym roku zostaliśmy „uraczeni” prezentem w postaci ponad 70% powierzchni ekranu zajmowanego przez reklamy i (powstałe w celu ominięcia restrykcji) tak zwane „wyniki sponsorowane”. Dodatkowo korpogoogle już tak się nasyciło udostępnionymi danymi dotyczącymi odwiedzin serwisów, fraz/słów kluczowych, zainteresowań internautów, że ostatecznie zablokowało możliwość darmowego analizowania fraz i słów kluczowych używanych przez trafiających na witryny za pośrednictwem wyszukiwarki.

Teraz najważniejsze:
Rok 2013 jest końcem usługi nazywanej „pozycjonowanie” a rok 2014 początkiem usługi kompleksowej nazywanej SEO.

Taka jest prawda z którą niewielu chce się pogodzić i ci do których to nie dociera powoli będą stanowić relikt czasu przeszłego…
Jeżeli chodzi o branżę to w 2013 roku w związku z coraz większymi restrykcjami nastąpił wzrost firm robiących w balona klientów wciskających im kit o tym jacy to są oni nie są etyczni w swoim działaniu i tak dalej i tak dalej. Pojawił się nowy trend dymania klientów w postaci przedstawiania im nierzetelnych i zmanipulowanych wyników wyszukiwań oczywiście tych korzystniejszych dla firmy…

Z przyjemnością ogłaszam również, że tytuł oraz puchar HIPOKRYTY ROKU 2014 trafia do IAB Polska za stworzenie dokumentów dotyczących etyki SEO których nie przestrzegają członkowie IAB ….

Mówiąc najogólniej było wesoło będzie jeszcze bardziej weselej.

Krzysztof Ziółkowski

PS
najmocniej przepraszam za brak marketingowego bełkotu ale inni wyczerpują temat wystarczająco 😉