Czyli jak to mówią ci którzy chcą być „trendi” Case Study optymalizacji treści dla Long Taila 😉
Swego czasu napisałem taki sobie artykulik o SEO dla fotografików ślubnych , taki jednostronicowy „poradnik” jak pomóc sobie samemu aby strona pokazywała się wysoko dla fraz związanych z tematyka fotografii ślubnej która to tematyka jest na topie. Teraz mogę zdradzić, że moim głównym powodem nie była chęć przybliżenia problematyki dobrego SEO dla tej tematyki ale jakby dwa w jednym, czyli zapoznanie szerszego grona z tematem i unaocznienie jak dobrze zoptymalizowana treść wpływa na widoczność strony dla tak zwanego długiego ogona czyli zapytań szczegółowych oraz niszowych o małej / znikomej konkurencji.
Artykuł został napisany w taki sposób aby pojawiał się wysoko dla fraz związanych z pozycjonowaniem Dodatkową ciekawostką jest fakt, że artykuł zdobył nawet parę „linków naturalnych” z kilku miejsc (nawet trafiło się pare zaindeksowanych linków z forum „białych rycerzy” ) 😉 .
No dobra teraz do rzeczy 😉 poniżej przedstawiam pozycję artykułu dla kilku fraz które w sumie miesięcznie dają średnio 20-60 UU /mies.
Aby wszystko było jasne frazy nie należą do gatunku mocno i średnio konkurencyjnych.
No i najważniejsza rzecz w poniższym przykładzie artykuł znajduje się na pierwszym miejscu dla frazy „seo dla fotografa”, fraza ta jak pokazuje wyszukiwarka ma 389 milionów wyników 🙂 – czyli normalnie „miszczostfo świata” oraz „klękajcie narody” i ktoś inny powinien za takową skasować pierdyliard złotych 😉
Krzysztof Ziółkowski
To w nawiasie to pewnie ja 🙂 – z forum „Białych Rycerzy” 🙂
A które to jest forum białych rycerzy? Może bym zmienił front? 🙂
Jasne UU stosunkowo mało ale mieć 20-60 UU z bardzo konkretnych fraz a mieć 1000 z ogólnej frazy – efekt w postaci konwersji może być porównywalny 🙂
Pracownicy w SS maja tak wyprane głowy, że i tak wmówią Wszystkim, że jest inaczej:)
No proszę, proszę, artykuł ma już 5 lat, a trend został na mocno w branży 🙂