Niebezpieczeństwa pozycjonowania stron.

Na początku chciałbym wyraźnie podkreślić, że wyniki wyszukiwań były są i będą prywatną „zabawką” korporacji Google która może sobie robić z nimi co zechce i kiedy zechce. Google wyraźnie podkreśla, że nikomu nie gwarantuje wysokich pozycji i niezmienialności pozycji w wynikach wyszukiwań. Teraz do rzeczy – czyli o niebezpieczeństwach wynikających z procesu pozycjonowania stron internetowych. Poniżej przedstawię dwie podstawowe „kary” jakie nakłada
Google na witryny internetowe czyli:

  1.  Ban – całkowite usunięcie witryny z wyników wyszukiwań
  2.  Filtr – obniżenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwań (rozróżniamy filtr ręczny nałożony przez specjalną komórkę Google (Search Quality Team) i automatyczny nałożony przez algorytm wyszukiwarki.

Dodatkowo w czasie większych aktualizacji algorytmu wyszukującego Google zdarzają się chwilowe wahania pozycji witryn lub obniżenie pozycji w wyniku wprowadzenia nowego algorytmu.
O ile na pierwszą z kar Google naprawdę ciężko trzeba zapracować to filtry wynikające z nieumiejętnego pozycjonowania lub wynikające z modyfikacji algorytmu zdarzają się dosyć często i rzetelna firma SEO powinna sobie bez problemów z tym poradzić.Muszę wyraźnie podkreślić, że filtry najczęściej zdarzają się firmom którze próbują pozycjonować strony klientów nieumiejętnie używając stworzonych w tym celu oprogramowań automatyzujących proces pozycjonowania stron. Dosyć często koreluje to z podejrzanie niską ceną za usługę.
Ostatnio (co niestety stwierdziłem z kilku niezależnych źródeł) coraz częściej zdarzają się nieetyczne działania firm które starają się wykorzystać algorytm Google w celu obniżenia pozycji stron konkurencyjnych. Co prawda na pytanie czy można obniżyć i zaszkodzić pracownicy korporacji oraz ich fani zgodnym chórem twierdzą, że jest to niemożliwe, jednak z całą świadomością i pełna odpowiedzialnością twierdzę , że jest to możliwe jak najbardziej a co gorsza obserwuję coraz więcej takich prób.
O tych wszystkich sprawach moim zdaniem powinna informować każda rzetelna firma SEO. Jeżeli firma twierdzi i wmawia swojemu klientowi, że gwarantuje mu wysokie pozycje i niezmienność tychże pozycji to radzę daleko posuniętą ostrożność przy współpracy z nią.

Krzysztof Ziółkowski