W wyniku dużej ilości rozpowszechnianych „bajek z mchu i paproci” przez tych, którym się w tej branży nie wiedzie powstało wiele nieporozumień wokół tej usługi. Działania reklamowe niektórych firm, niedopowiedzenia w temacie doprowadziły do tego, że wśród niektórych potencjalnych klientów zainteresowanych usługą pozycjonowania stron narodziło się wiele niepewności co do tego czy aby ta usługa jest legalna. Niektóre firmy SEO (zastanawiające jest to, że są to firmy których skuteczność tej usługi jest bardzo niska) rozpowszechniają informacje marketingowe w których sugerują nielegalność działań swojej konkurencji…
Szanowny pt. Kliencie zapewniam Ciebie, że profesjonalne pozycjonowanie jest usługą w pełni legalną nie łamiącą żadnego z paragrafów polskiego prawa.
Zupełnie inną kwestią jest etyczność takich działań – tutaj przychodzi mi na myśl uczeń podstawówki którego zapytała nauczycielka w czasach głębokiej komuny o największego bohatera wszech czasów a on odpowiedział – Lenin proszę pani (oczywiście dostał 5tkę) ale już siadając wyszeptał: „sorry Winetou ale biznes is biznes” …
Reasumując pozycjonowanie jest całkowicie legalna usługą która niestety leży w sprzeczności z finansowymi interesami Google inc. Ponieważ stanowi tańszą konkurencję do ich usługi sprzedaży linków sponsorowanych .
Krzysztof Ziółkowski
Noc dodać, nic ująć. Jednak ja z innej beczki – Brustvergrößerung Düsseldorf w stopce, dopiero zauważyłem. Dobre, czyżby Googiel był kobietą…? To by wyjaśniało takie wahania nastroju 😉
To czy pozycjonowanie jest legalne zależy od metod użytych przez pozycjonera, a nie od tego, czy jest profesjonalne czy amatorskie. Etyka nie ma nic do tego. Jeśli np. buduje zaplecze poprzez masowe kopiowanie treści chronionej prawem autorskim, to już nie pozostanie zgodny z prawem. Podobnie jeśli zdobywa linki poprzez włamywanie się na cudze strony. Itp.
Firma zajmująca się profesjonalnie pozycjonowaniem nigdy nie „nie narazi” klienta na jakiekolwiek podejrzenia co do niezgodnego z prawem SEO. To miałem na myśli. Etyka też ma dużo do rzeczy, bo czy jest etyczne na przykład pozycjonowanie klienta na frazy z zerową odwiedzalnością (jak to robi Sunrise System) pomimo zatrudnienia przez nich osób mających certyfikaty googlowskie GAP ??
Nie no, jasne, że etyka tez jest wazna, chodziło mi o to, ze nie ma nic do tematu „legalne cyz nielegalne”. A co do kwestii profesjonalizmu – w sumie zależy od definicji. Dla jednych profesjonalne to „szybko osiagnięte”, dla innych „stabilnie”, dla innych „zgodnie z zasadami”.
Padło hasło związane z firmą Sunrise System. Ostatnio ta firma skontaktowała się ze mną polecając mi swoje usługi. Mógłbyś Krzysztofie rozwinąć swoją opinię na ich temat?
Proponuję wszelką korespondencje z Sunrise System prowadzić na piśmie bo telefonicznie to obiecują złote góry… Wystarczy zadać im pytanie „czy konsultują metodologię pozycjonowania z klientem”, „czy budują dedykowane zaplecze”, radzę również dokładnie sprawdzać dobierane przez nich frazy i słowa kluczowe bo z paru audytów SEO dla stron „pozycjonowanych” przez Sunrise System okazało się, że wcisnęli klientowi frazy z zerową odwiedzalnością. Dodatkowo można ich zapytać o optymalizacje witryny (z tego co sie orientuję oferują pseudo optymalizacje polegającą tylko na „modyfikacji sekcji head witryny”. Można jeszcze poprosić o odpowiedź na pytanie czy udostępniają listę witryn na których umieszczają linki pozycjonujące.Z góry mogę odpowiedzieć, że będą się zasłaniać tajemnicą „know how”. Wziąłbym jeszcze pod uwagę fakt, że w umowie zawierają paragraf z karami finansowymi dla klienta który nie odnosi żadnych korzyści z ich pozycjonowania i chce wcześniej rozwiązać z nimi umowę. Wszystkie te informacje można znaleźć w sieci …
Ludzie są ubezwłasnowolnieni do tego stopnia, że googiel im wmówił iż wszelkie działania zmierzające są tak bardzo be, że szkodzi zdrowi wszystkim dookoła. Nie wiem czy zauważyliście ale SEO zostało sprowadzone do poziomu spamerów. Tyle, tylko, że ja nie pamiętam, żeby SEO zależało na spamie w TOPie a google tego dokonało i zwala całą winę na SEO. A wszyscy zapominają, że spam się wziął właśnie od WSKAZÓWEK google dla webmasterów. To google doprowadziło do tego, że linki się sprzedają i są w cenie. Więc mógłbym powiedzieć, że gugiel jest współodpowiedzialny za spam. THX
Oczywiście, że w oczach Google pozycjonowanie jest złe. A to dlatego, że naraże firmę na straty – mniej kampanii Adwords. Taniej wychodzi pozycjonować stronę niż wykupywać reklamę w Adwords.
Czasem Google zrobi pokazówkę i zbanuje albo zafiltruje bardzo znane serwisu, aby przestraszyć ludzi i nagonić klientów na AdWordsy. Ogólnie i tak biznes się kula, bo jak obserwuję interesujące mnie frazy z mojej branży to obłożenie linkami sponsorowanymi jest zazwyczaj pełne.