Tytuł nieco przewrotny ale jednak po głębszym „wsłuchaniu” się w treści „między wierszami” można wysnuć parę wniosków i uzyskać potwierdzenie znanych już prawd. Rzecz cała jest o „nienaturalnych linkach do witryny wykrytych przez algorytm Google , nienaturalnych w cudzysłowie ponieważ z wypowiedzi jasno wynika, że sami dobrze nie wiedzą które to są „naturalne” a które „nieekologiczne” i jak przyznaje Matt „nie zastanawiają się nad tym jakiego rodzaju jest to link – po prostu stwierdzają, że jest be i koniec, kropka. Ale skupmy się nad tym co „powiedział między wierszami” mówiąc o niskiej jakości linkach i ich rodzajach czy „miejscówkach”.
Praktycznie, wymienił prawie wszystkie miejsca skąd zdobywa się linki. Co ciekawsze wspomina również o parametrach dotyczących tychże. To daje jakieś pojęcie i daje informację nam jakie parametry różnicować, jakiej sztampy unikać aby link był jak najbardziej „ekologiczny”. Jedną z najważniejszych informacji jest informacja o tym, że nawet link/i zwrotny/e zdobyty/e w sposób jak najbardziej „naturalny” czyli umieszczone w sieci przez użytkowników z własnej woli mogą zostać uznane za sztuczne. Kolejne ważne informacje płyną dla właścicieli precli/srecli – Cutts zdradził jeden z parametrów charakterystycznych dla tej popularnej metody pozyskiwania linków czyli – wymagana długość tekstu praktycznie zawsze ta sama w różnych miejscach (sami przyznacie , że coś nie jest OK jeżeli w serwisie wszystkie artykuły są „z metra cięte” i praktycznie każda podstrona serwisu wygląda tak samo a zmienia się jedynie treść na podstronie. Dał również wskazówkę dotyczącą komentarzy na blogach a właściwie na podstawie zwrócenia uwagi na ten problem można wysnuć jasny wniosek czyli duża ilość komentarzy artykułu z linkami idzie „na odstrzał” .
Reasumując filmik i bleblanie Matta daje mnóstwo wskazówek jak i co robić , czego unikać aby zminimalizować niebezpieczeństwa związane z filtrami algorytmicznymi czy ręcznymi. Zminimalizować podkreślam bo jak w filmiku wspomniał sam Cutts nawet linki „naturalne” mogą zostać uznane za „szkodliwe” i „koniec balu panno Lalu”
Krzysztof Ziółkowski
„nienaturalnych w cudzysłowiu” cudzysłowiE!
Powodzenia w starciu z SS.
Dzięki za zwrócenie uwagi, człowiek debileje na starość 😀
Matt Ściemniacz i wszystko jasne:)
aż 3 przykłady złych linków nam pokarzą, wow
„Z metra cięte”… Ale że co, że artykuły preclowe po 1000 zzs albo wpisy w katalogach 300 zzs są nienaturalne? Pierwsze słyszę.
😀
Z metra cięte, czyli mają wszystkie jednakową lub zbliżoną długość na podstronach.
Takie miałem przeczucie, że oni jadą „na chybił trafił” z tymi nienaturalnymi linkami.
Potwierdził to, co wiedzieliśmy i to, co przypuszczaliśmy:)
!@#$% do tej pory to komentarze były sposobem na budowanie contentu a teraz dasz arta z linkiem, ludziska się rzucą komentować i ZONK O_O
Chyba ich pogięło zupełnie. Pomijam już te naturalne uznane za nienaturalne bo to w ogóle porażka.
Jak chcemy stronę usadzić to wystarczy ją z kilku for podlinkować a następnie uprzejmie donieść wraz z lokalizacją postów…
Czasami mi przypomina polskich polityków. Na bank jacyś specjaliści od „niemówienia całej prawdy” z nim pracują.
zeki
ja bym się nie zgodził, może według Ciebie do tej pory były okej, a w ich oczach zawsze? Przemyśl to
To co mówi Matt to jedno, jaka jest faktycznie prawda to drugie. Faktem jet, że linki powinny wyglądać naturalnie.
Nie zgadzam się z tym. Oni powinni grać w lotto na chybił trafił
myślę że Matt ma pełną rację odnośnie linków nienaturalnych, i w tym kierunku powinno iść pozycjonowanie aby generować naturalny ruch na stronie 🙂
pozdrawiam