Dosyć często zadają mi pytania jakich narzędzi SEO używam w codziennej pracy przy analizach witryn czy takich narzędzi które są pomocne w ogarnięciu pracy SEOwca. Przekornie w większości odpowiedzi mówię/piszę, że używam własnego mózgu jako głównego narzędzia 😉 . Poniekąd jest to 100% prawda, jednakże aby ten mózg mógł wyciągnąć wnioski mam też kilkanaście programów / aplikacji których używam w swojej codziennej pracy.
Postanowiłem się podzielić informacja z których korzystam i które moim zdaniem dają mi wystarczające informacje do pracy. Oto i one (nie sugerujcie sie kolejnoscią bo nie jest ona najważniejsza) :
GSC – Google Search Console –
dawniej zwane GWT / Narzędzia dla webmasterów itp. (za cholere nie wiem po co zmienili nazwę) – narzedzie daje dużo informacji o kondycji witryny widzianej „okiem wielkiego brata” , chociaż jak wiadomo nie pokazuje wszystkiego no i czasami działa ze znacznym opóźnieniem.
Google Analytics –
tego narzędzia chyba nie muszę przedstawiać, (troche sie zesrało z tym „not provided” ale cóż) daje dużo informacji o odwiedzających.
Planer słów kluczowych (narzędzie AdWords) –
przydatne do określania wstępnego słów i fraz kluczowych.
Podgląd i diagnostyka reklam (Google AdWords) –
czesto z tego korzystam aby sprawdzić jak „układają się” wyniki wyszukiwania (jak wygląda pierwsza strona wyników) w zagranicznych geolokalizacjach.
SEO SpyGlass –
bardzo dobre narzędzie do analizy linków wersja enterprise niestety aby to narzedzie było funkcjonalne w pełni trzeba je kupić w wersji enterprise.
SEOquake –
dodatek do Firefoxa, pozwala na szybkie ogarnięcie parametrów wewnetrznych pojedynczych stron, najlepiej mi pasuje do analiz zawartości tekstowej takich jak nasycenie frazami i słowami kluczowymi danej podstrony.
Visual SEO Studio –
program do analizy wewnętrznej witryny, taki mały kombajnik pozwalający na analizę wstępną całej witryny. Bardzo przydatny jeżeli ktoś chce mieć analizę porównawczą metatagów z całej strony, aż się dziwię, że tak mało popularny pomimo tego, że za friko.
Seoptimer –
bardzo fajne narzędzie online „na szybkensa”, wystarczy jedno klikniecie w dodatek zaciągniety do przeglądarki aby otrzymać podstawową analizę strony/podstrony którą się własnie przegląda.
Majestic i Ahrefs –
narzedzia online do których chyba każdy szanujacy sie SEOwiec powinien mieć dostęp.
Netpeak Checker –
szczególnie przydatny programik pozwalający na masowe sprawdzanie podstawowych parametrów witryny.
SeoStation –
monitoring pozycji przydatny zarówno dla klientów jak i dla SEOwca .
Copyscape –
witryna pozwalająca na znajdowanie duplikatów treści w internecie.
Siteliner –
serwis pozwalający na wyszukiwanie duplikatów w obrębie witryny.
Searchmetrics –
serwis niezwykle przydatny do sprawdzania wielu parametrów witryny, najlepiej sie sprawdza w przypadku witryn które skierowane są na rynki anglojezyczne, niestety dla witryn w PL obciążony jest sporą niedokładnością.
Link Auditor –
następca SEO odkurzacza – narzedzie przydatne w ocenie jakości linków zwrotnych.
GScraper –
narzędzie które odpowiednio z głową użyte daje nam mnóstwo możliwości w pozyskiwaniu dobrych miejscówek pod linki.
ScrapeBox –
kolejny kombajnik SEO dający wiele możliwości zarówno przy pozyskiwaniu linków, indeksacji i paru jeszcze innych rzeczy.
ScreamingFrog –
sporadycznie z tego korzystam w ramach uzupełnienia danych zebranych innymi narzędziami.
Brandle –
serwis pozwalający / umożliwiający na przeprowadzanie kampanii buzz marketingu na forach internetowych (linki też można zdobywać) .
Whitpress –
ten serwis z kolei umozliwia kontakt z wydawcami czyli załatwiam publikacje materiałów w sieci w wybranych serwisach współpracujących z tą platformą.
Brand24 –
serwis przydatny dla większych klientów, dający monitoring opinii o marce w internecie i możliwość śledzenia informacji o kliencie w serwisach społecznościowych.
Oraz parę narzędzi SEO dedykowanych o których z wiadomych przyczyn zamilczę 😉
No i na koniec oczywiście byłbym totalnym hipokrytą gdybym nie wspomniał o SWLach – ale niestety nie zdradzę ani które ani, co najważniejsze jak 😉 Wszystkie powyższe narzędzia SEO moim zdaniem daja mi w miarę kompletną informację o kondycji danej witryny w sieci, oraz pozwalają na zebranie informacji o konkurencji. Są też przydatne w procesie pozyskiwania linków. Bez niektórych narzedzi SEO po prostu nie dało by się rady. Należy jednak pamiętać, że nawet dysponując kompletem narzedzi SEO tych ogólnodostępnych jak i tych dedykowanych bez własnego mózgu który przeanalizuje te wszystkie dane i wyciągnie logiczne wnioski, a co najważniejsze wprowadzi w życie 😉 zmiany które należy wprowadzić będzie tylko (cytując klasyka) „uj, doopa i kamieni kupa…” 😉
Z narzedziami SEO jest tak jak z innymi narzędziami , są to tylko narzędzia a o ich przydatności i wykorzystaniu ostatecznie decyduje człowiek.
Krzysztof Ziółkowski
A oto moje narzędzia: publiker, omniadd, omnispeed, donlinkage, ScrapeboX, GSA i rumaczek.
pozdrawiam
Aleksander 2011 😉
ktoś jeszcze używa takich narzędzi ? Przecież tam jest tylko spam no chyba ze kupujecie jakieś dobre listy katalogów to możecie się pochwalić gdzie 🙂
Żadnej porządnej spamiarki? Nie wierzę ;p
Spamiary to mi pisali dedykowane 😉
Dzięki za to zestawienie, posprawdzam w domu, bo w pracy niestety linux. Szczegółnie ciekaw jestem tego Visual SEO Studio skoro jest darmowe.
No a dzięki Copyscape dowiedziałem się kto kopiuje teksty z mojej strony 🙂
Sam niestety nic nie mogę dorzucić do tej listy, bo amatorsko to tylko z wymienionych narzędzi Googlowych korzystam. pzdr.
Dosyć dobre narzędzie do analiz „on site”
W sumie to chyba najważniejsze są te dedykowane, bo niestety nie wszystko jest dostępne nawet za opłatą. Na początek wystarczają darmowe, potem człowiek sięga po płatne, a na sam koniec zleca napisanie czegoś pod siebie 😉
Bardzo fajna lista, przydatna szczególnie początkującym SEO. Dzięki za umieszczenie Seoptimera w spisie!
Nie ma za co, Twoje narzędzie jest bardzo przydatne i często z niego korzystam jak chcę coś „na szybko” sprawdzić a nie chce mi się kodu przeglądać 😉
Dziękujemy za wzmiankę o Link Auditorze!
W najbliższym czasie popracujemy nad rozwojem kolejnych trybów analiz, analiza backlinków będzie jednym z wielu zastosowań. 🙂
Dzięki za wzmiankę o Brand24 🙂
Visual SEO Studio to solidny kawałek softu choć nie idealny ale do doskonałości trzeba dochodzić stopniowo, podobnie jak w łóżku.
Fajna lista, dzięki za przedstawienie visual seo studio – zupełnie nie znałem tego narzędzia.
konkretna lista narzędzi, dzięki. Faktycznie majestic ahrefs to podstawa i jeszcze, moim zdaniem, mega daje rade linkresearchtools 🙂
Ha, no to teraz już wiem, z jakich (najprawdopodobniej) narzędzi i programów korzysta nasz SEOwiec. Na naszym następnym spotkaniu będę miał już nieco większe pojęcie o czym tak dokładnie mowa. Wielkie dzięki Panie Krzysztofie.
Dzięki, bardzo przydatna lista.
Fajna lista,
faktycznie wyczerpuje pulę podstawowych, ogólnodostępnych narzędzi.
Świetna lista. Myślę, że większość dobrych agencji korzysta z podobnych lub alternatywnych programów. Też się właśnie zdziwiłem, że o programie Visual SEO Studio mało osób słyszało. Zwłaszcza, że to darmowy program.
Fajna lista, jak koledzy zastanawiam się czy kompletna 😉 Czy stare automaty są już porzucone, czy nikt się nie przyznaje a jeszcze do czegoś ich używa 🙂
Dobra lista, ale tu polecam większą: http://seobloczek.pl/narzedzia-seo/
Artykuł już trochę lata ma a mimo to jest bardzo aktualny. W ramach odświeżenia dodałbym do listy między innymi Senuto oraz Answerthepublic. Te dwa narzędzia wykorzystywane razem mogą naprawdę bardzo pomóc w pozycjonowaniu strony i poprawianiu pozycji witryn w wyszukiwarkach! Pozdrawiam.