Wpływ optymalizacji wewnętrznej na wzrost odwiedzin

Wpływ optymalizacji wewnętrznej na wzrost odwiedzin , 4.6 out of 5 based on 8 ratings
VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 4.6/5 (liczba ocen: 8)

 

optymalizacja

Ponieważ od czasu do czasu spotykam się z klientami którzy najdelikatniej mówiąc optymalizację strony mają gdzieś a zależy im tylko na „pozycjach”, jak i również spotykam się z przykładami klientów „spadochroniarzy” czyli tych którzy korzystali już z „profesjonalnych” usług SEO ( hłe, hłe, hłe) postanowiłem zamieścić mały przykładzik wpływu poprawnej optymalizacji strony internetowej na wzrost odwiedzin .
Z dziką przyjemnością dedykuję ten wpis właśnie tym klientom którzy nie doceniają optymalizacji strony albo po prostu lenią się i nie chcą wprowadzać niezbędnych zmian i oczywiście dedykuję również agencjom seło których cały profesjonalizm zamyka się w dodaniu strony do pierdyliardów sełokatalogów za multikody…

Do rzeczy – czyli co zostało zoptymalizowane na stronie:

  • Metatagi – tytuł i opis strony adekwatny do ich zawartości, przesunięcie słów kluczowych na początek, wprowadzenie dłuższych opisów
  • Nagłówki – uporządkowanie struktury nagłówków H1, H2
  • Treść – wprowadzenie dodatkowych treści opisujących produkty z użyciem słów i fraz kluczowych które zostały użyte logicznie w różnych odmianach, dla niektórych fraz został użyty parametr „strong”, wprowadzono również treści „wychodzące naprzeciw zapotrzebowaniom” użytkowników – czyli  wprowadzono teksty będące odpowiedziami na potencjalne pytania związane z ofertą
  • Optymalizacja struktury linków wewnętrznych – szczególny nacisk położono na odpowiednie frazy i słowa kluczowe umieszczone w kotwicach, dodatkowo zwiększono ilość stron listingu (zmniejszając ilość wyświetlanych ofert na pojedynczej podstronie) z równoczesnym wprowadzeniem tagu „canonical” oraz ze zróżnicowaniem tytułów i opisów podstron listingu. Dodatkowo w sposób logicznie uzasadniony zamieniono odnośniki graficzne na tekstowe.
  • Zoptymalizowano grafiki nadając im adekwatne tematyczne alty

Poniżej wykres wzrostu odwiedzin (z wyników naturalnych) serwisu w ciągu miesiąca po optymalizacji – wzrost ma niejako dwie główne przyczyny : wzrost pozycji serwisu dla fraz i słów kluczowych oraz zwiększenie tzw. „długiego ogona” czyli wzrost ilości fraz i słów kluczowych dzięki którym użytkownicy trafili do serwisu internetowego

wpływ optymalizacji witryny na wzrost odwiedzin

wpływ optymalizacji witryny na wzrost odwiedzin

Krzysztof Ziółkowski

 

VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 4.6/5 (liczba ocen: 8)

16 komentarzy to "Wpływ optymalizacji wewnętrznej na wzrost odwiedzin"

  1. Daro pisze:

    Super , a jeśli chodzi o metatagi to dłuższe opisy są lepsze od krótszych ?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Opis powinien być logiczny, gramatyczny oraz atrakcyjny – to podstawowy parametr

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Sławek pisze:

    Mam dwa pytania:
    Co rozumiesz przez wprowadzenie tagu canonical?
    Co rozumiesz przez zmniejszenie liczby wyświetlanych ofert – redukcja z 10 do 5, czy ze 100 do 20?

    Jeszcze tak czepiając się, to powinieneś pokazać na jakie podstrony był wzrost odwiedzin, bo 1000 odwiedzin to w wielu przypadkach tyle co nic i na przestrzeni miesiąca można to zrobić 2 dobrze napisanymi artykułami. Podobnie o wniosku o zwiększeniu odwiedzin long-tail powinieneś pokazać na podstawie czego taki wniosek (z powodu zmian z not provided może z tym być problem, ale nadal wnioski wyciąga się na podstawie analizy, nie na podstawie tego, że coś zrobiliśmy i coś nam wzrosło).
    Pozdrawiam

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Zredukowałem z 50 do 15 przez co powstała większa ilość podstron listngów co dało większą ilość linków wewnętrznych a canonical został ustawiony na pierwsze strony listingów danych kategorii.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Sławek pisze:

        Ale ustawiając canonical na dalszych podstronach listingów Google ich nie indeksuje, pogarsza się tym samym indeksacja konkretnych produktów/wpisów. Gdzie tutaj logika?
        Do paginacji używa się rel=”next” i rel=”prev” z canonicalem, który wskazuje co najwyżej „sam na siebie”, czyli ?p=1 wskazuje na ?p=1, p2 na p2 itd.

        VA:F [1.9.16_1159]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • Krzysztof pisze:

          Nie indeksuje ? Sprawdź dokładnie czy nie indeksuje i jak indeksuje i czy nie są zliczane linki wewnętrzne. Stosując tylko paginacje masz kłopoty z „ustawieniem” najważniejszej strony w listingu.

          VN:F [1.9.16_1159]
          Rating: 1.0/5 (1 vote cast)
          • Sławek pisze:

            Jestem pewien, że nie indeksuje, bo to jest po prostu błędne wykorzystanie canonicala, niezgodne z dokumentacją, która mówi o tym, żeby używać tego tagu w przypadku identycznych treści. Swego czasu przez błędną implementację programisty straciliśmy przez to dosyć dużo ruchu, bo do podstron z paginacji googlebot się po prostu nie miał jak dostać. CO prawda canonical nie jest dyrektywą, ale najczęściej google się do tego tagu stosuje.
            Może coś się w tej kwestii zmieniło, wtedy chętnie bym zobaczył działający przykład, ale zgodnie z:
            http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2011/09/pagination-with-relnext-and-relprev.html
            https://support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=pl
            i stronami, które mogą być uznane za dobry przykład (typu ceneo) to jestem pewien, że canonical powinien wskazywać „sam na siebie” i zapobiegać np ewentualnym dodawanym parametrom do stron paginacji.
            Do wskazania najważniejszej strony w listingu można wykorzystać raczej stronę typu view-all.

            VA:F [1.9.16_1159]
            Rating: 3.0/5 (2 votes cast)
  3. iberian pisze:

    Fajny artykul, nie bardzo rozumiem po co ten canonical?
    Napisz Proszę co to za narzędzie mierzace ilość wejść ze screena.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Canonical wskazuje na najważniejszą stronę listingu czyli pierwszą stronę, dzięki temu unika się duplikacji wewnętrznej podobnych stron. Co do obrazka to jest to zrzut GA (Google analitics) .

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  4. Marcin pisze:

    W sumie jest to mozliwe ale tylko do fraz z niska konkurencja i pod warunkiem ze strona wskoczyla do TOP10 dla kilku fraz na raz.
    Pozdrawiam

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  5. Przemek pisze:

    Czyli linkowanie wewnętrzne też powinno być na anchor i frazy docelowe na jakie strona jest pozycjonowana??

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  6. Budo pisze:

    Nowości nie ma ale jest sama esencja.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  7. Brodka pisze:

    Witam a jak jest z nagłówkami h1-h6 ile powinno być h2 i h3??

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  8. Ważne jest pisanie o tym, co dla niektórych jest oczywiste, natomiast dla innych niezrozumiałe i zbędne. Takie przykłady mogą pomóc uchwycić sens optymalizacji.
    Pozdrawiam

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  9. Czy linkowanie do podstron w artykułach daje moc?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

Przydatne informacje o pozycjonowaniu stron internetowych

Highslide for Wordpress Plugin