optymalizacja

Ponieważ od czasu do czasu spotykam się z klientami którzy najdelikatniej mówiąc optymalizację strony mają gdzieś a zależy im tylko na „pozycjach”, jak i również spotykam się z przykładami klientów „spadochroniarzy” czyli tych którzy korzystali już z „profesjonalnych” usług SEO ( hłe, hłe, hłe) postanowiłem zamieścić mały przykładzik wpływu poprawnej optymalizacji strony internetowej na wzrost odwiedzin .
Z dziką przyjemnością dedykuję ten wpis właśnie tym klientom którzy nie doceniają optymalizacji strony albo po prostu lenią się i nie chcą wprowadzać niezbędnych zmian i oczywiście dedykuję również agencjom seło których cały profesjonalizm zamyka się w dodaniu strony do pierdyliardów sełokatalogów za multikody…

Do rzeczy – czyli co zostało zoptymalizowane na stronie:

  • Metatagi – tytuł i opis strony adekwatny do ich zawartości, przesunięcie słów kluczowych na początek, wprowadzenie dłuższych opisów
  • Nagłówki – uporządkowanie struktury nagłówków H1, H2
  • Treść – wprowadzenie dodatkowych treści opisujących produkty z użyciem słów i fraz kluczowych które zostały użyte logicznie w różnych odmianach, dla niektórych fraz został użyty parametr „strong”, wprowadzono również treści „wychodzące naprzeciw zapotrzebowaniom” użytkowników – czyli  wprowadzono teksty będące odpowiedziami na potencjalne pytania związane z ofertą
  • Optymalizacja struktury linków wewnętrznych – szczególny nacisk położono na odpowiednie frazy i słowa kluczowe umieszczone w kotwicach, dodatkowo zwiększono ilość stron listingu (zmniejszając ilość wyświetlanych ofert na pojedynczej podstronie) z równoczesnym wprowadzeniem tagu „canonical” oraz ze zróżnicowaniem tytułów i opisów podstron listingu. Dodatkowo w sposób logicznie uzasadniony zamieniono odnośniki graficzne na tekstowe.
  • Zoptymalizowano grafiki nadając im adekwatne tematyczne alty

Poniżej wykres wzrostu odwiedzin (z wyników naturalnych) serwisu w ciągu miesiąca po optymalizacji – wzrost ma niejako dwie główne przyczyny : wzrost pozycji serwisu dla fraz i słów kluczowych oraz zwiększenie tzw. „długiego ogona” czyli wzrost ilości fraz i słów kluczowych dzięki którym użytkownicy trafili do serwisu internetowego

wpływ optymalizacji witryny na wzrost odwiedzin

wpływ optymalizacji witryny na wzrost odwiedzin

Krzysztof Ziółkowski