We wrześniu ubiegłego roku po kilku audytach stron internetowych postanowiłem sobie sprawdzić wpływ linków z parametrem „no follow” na pozycje stron produktowych (tak zwany długi ogon) wybrałem frazy z kategorii średnio i niej konkurencyjnej czyli tak od 200 do 50 podmiotów gospodarczych (sklepów) walczących o pozycje dla tych fraz .

Wybrałem sobie kilkanaście stron produktowych i zgromadziłem sobie bazę blogów tematycznych a konkretnie artykułów tematycznych w których mogłem umieścić komentarze . Oczywiście wybierałem blogi „żywe” prowadzone przez ludzi a nie żadne tam precle-srecle. Uściślając kryteria wyboru dodam, że na docelowej publikacji:

  • nie mogło być mniej niż 4-5 komentarzy oraz łączna ilość komentarzy nie przekraczająca 20-30 , 
  • listing komentarzy bez paginacji
  • możliwość umieszczania adresu strony docelowej z wybranym anchorem
  • różnorodność adresów oraz IP
  • tematyczność komentowanego artykułu
  • jego indeksacja w Google

Szczerze mówiąc nie zwracałem większej uwagi na Page Rank , bardziej patrzyłem na to jak dany artykuł jest podlinkowany wewnętrznie, preferowałem te do których prowadził link ze strony głównej. Strony produktowe linkowałem jedynie z tych komentarzy. Całkowicie zaprzestałem linkowania serwisu w międzyczasie , jedyne co to od czasu do czasu strony te „udostępniłem” i „zalajkowałem” na Fejsbooku .
Dla słabszych konkurencyjnie fraz dodałem od 10 do 20 komentarzy z linkami w ciągu miesiąca , średnia „akceptacja” tych komentarzy była wysoka bo oscylowała w granicach 80-95 % , pewnie dlatego, że komentarze były ręczne i tematyczne nie żadne tam pierdu pierdu.
Dla fraz mocniej obsadzonych proces komentowania był rozciągnięty w czasie dłuższym bo około 2-3 miesiące a i liczba umieszczonych komentarzy była co najmniej 3x większa .

Na chwilę obecną puszczam na frazę średnio 2-4 komentarze  na dwa miesiące. Efekty jakie zostały osiągnięte zamieszczam poniżej.

Fraza słabsza

Fraza słabsza

 

 

 

 

 

 

 

 

Fraza średniobsadzona

Fraza średniobsadzona

 

 

 

 

 

 

 

 

Fraza też słabsza

Fraza też słabsza

 

 

 

 

 

 

 

Krzysztof Ziółkowski