Dzisiaj będzie o wpływie kolejności słów zawartych w tytule i ich wpływie na ranking dla fraz w Google. Otóż postanowiłem sobie sprawdzić pozycje witryny w zależności od kolejności użytych słów w dwóch frazach dla których witryna była odpowiednio dla interesujących mnie fraz:
fraza 1 – wyraz1 wyraz2 na pozycji 2
Fraza 2 – wyraz1 wyraz3 na pozycji 20
Tytuł witryny miałem skontruowany w następujący sposób
„wyraz1, wyraz2, słowo, wyraz1, wyraz3”
Postanowiłem zamienić kolejnością wyraz2 ze wyraz3 tak aby zobaczyć czy strona pójdzie w górę na bardziej konkurencyjną frazę 2
Zmieniłem tytuł witryny z „wyraz1, wyraz2, wyraz, wyraz1, wyraz3” na „wyraz1, wyraz3, wyraz, wyraz1, wyraz2”
po około tygodniu czasu jaśnie nam panujące Google reindeksowało wpis i tytuł strony i pozycje strony zmieniły się w sposób następujący:
dla frazy 1 (o słabszej konkurencji) spadek z pozycji 2 na pozycję 4
dla frazy 2 (silniej obsadzonej) awans z pozycji 20 na pozycję 17
Na stronie docelowej nie było żadnych zmian ani też nie było żadnego linkowania na stronę – po prostu nastąpiła tylko zmiana kolejności w sekwencji słów użytych w tytule podstrony.
Teścik był przeprowadzony dla fraza o niskiej i średniej konkurencyjności.
Krzysztof Ziółkowski
Strasznie długaśny twój wpis jest o Panie 😉
Ale faktem jest że manipulowanie samym TITLE daje duże pole do popisu 🙂 Umieszczenie wyrazów już na samym początku powowduje duże drgania 🙂
A o czym tu się rozpisywać ? Takie są fakty, więc nie trzeba wciskać marketingowego bełkotu 🙂
Też to ostatnio testowałem i nie zauważyłem zmiany w pozycji, możliwe, że wyniki są zamrożone na niektóre frazy.
A ja zauważyłem zupełnie odwrotną sytuację w jednym z przypadków, przesunięcie kolejności fraz w title spowodowało spadek na tę bardziej konkurencyjną (była pierwotnie na samym początku), w niektórych przypadkach faktycznie było jak piszesz, tyle że nie ma tu reguły i dla tego nie można na 100% powiedzieć, że jak zmienisz kolejność to fraza ta która jest pierwsza podskoczy w wynikach. Musi być jeszcze jakiś inny czynnik, podejrzewam że mamy tutaj do czynienia też ze zjawiskiem keyword relevance w odniesieniu do contentu. Frazy które dodatkowo są w treści powtórzone bądź w formie EMP lub w formie zsynonimizowanej dostają większego kopa. Oczywiście to moje luźne wnioski na wyjaśnienie dlaczego nie ma tutaj regularności.
Do poprzedniego komentarza wkradł się chochlik, oczywiście fraza bardziej konkurencyjna została przesunięta na początek, a na sam koniec powędrowała fraza o niższej konkurencyjności. Sorry za przejęzyczenie. Dodam jeszcze, że test dotyczył strony z branży zdrowia i urody. Pozdrawiam!
po ostatnim teście najmocniejsze połączenie to:
title takie samo jak fraza kluczowa, do tego takie samo h1.
przy próbie manipulacji pozycja leci.
też tak macie ?
jakiś minimalny ruch jest odczuwalny w zakresie zmian fraz jaki został opisany (robiłem podobny test), myślę jednak że trudno tutaj walczyć o TOPy, najtrudniejsze słowo z punktu widzenia SEO na początek i można zobaczyć co będzie.
Przeprowadzałem podobne testy i wyniki nie pozwoliły stworzyć reguły. Testy dotyczyły fraz nieistniejących a tym samym bez konkurencji. Po jakimś czasie testowe strony zamieniały się miejscami by uniemożliwić wyciągnięcie konkretnych wniosków. Jeśli testowa strona była podlinkowana to jeszcze trudniej dobre wnioski, bo przecież mogła nastąpić jakaś zmiana na stronach gdzie mamy linki o której autor testu nie wiedział.
pytanie czy słowo + firma to już osłabia samo title ?
Jeżeli osłabia to w niewielkim stopnu, z całą pewnością „firma” umieszczona na początku title osłabi.
na swoim przykładzie:
zanotowałem spadek o +- 5-7 oczek, po zmianie title na bardziej opisowy, czyli na +-: fraza słowo – firma miasto.
może dlatego że sajt jest słaby np. content, linki
G. tak zareagował.
czytam komentarze i dochodzę do wniosku, że nie bez przyczyny nazwa firmy jest umieszczana na samym końcu, często oddzielana również znakiem przystankowym | Nazwa