Dzisiaj będzie o wpływie kolejności słów zawartych w tytule i ich wpływie na ranking dla fraz w Google. Otóż postanowiłem sobie sprawdzić pozycje witryny w zależności od kolejności użytych słów w dwóch frazach dla których witryna była odpowiednio dla interesujących mnie fraz:
fraza 1 – wyraz1 wyraz2 na pozycji 2
Fraza 2 – wyraz1 wyraz3 na pozycji 20

Tytuł witryny miałem skontruowany w następujący sposób

„wyraz1, wyraz2, słowo, wyraz1, wyraz3”
Postanowiłem zamienić kolejnością wyraz2 ze wyraz3 tak aby zobaczyć czy strona pójdzie w górę na bardziej konkurencyjną frazę 2

Zmieniłem tytuł witryny z „wyraz1, wyraz2, wyraz, wyraz1, wyraz3” na „wyraz1, wyraz3, wyraz, wyraz1, wyraz2”

po około tygodniu czasu jaśnie nam panujące Google reindeksowało wpis i tytuł strony i pozycje strony zmieniły się w sposób następujący:
dla frazy 1 (o słabszej konkurencji) spadek z pozycji 2 na pozycję 4
dla frazy 2 (silniej obsadzonej) awans z pozycji 20 na pozycję 17

Na stronie docelowej nie było żadnych zmian ani też nie było żadnego linkowania na stronę – po prostu nastąpiła tylko zmiana kolejności w sekwencji słów użytych w tytule podstrony.
Teścik był przeprowadzony dla fraza o niskiej i średniej konkurencyjności.

Krzysztof Ziółkowski