Studium przypadku 9 miesięcy SEO

Studium przypadku 9 miesięcy SEO, 4.6 out of 5 based on 11 ratings
VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 4.6/5 (liczba ocen: 11)

Dzisiaj będzie coś w ramach asertywności, czyli pomyślałem sobie, że w końcu czas na odrobinę masturbacji psychicznej 😉 . Znaczy się teraz uwaga, atenszyn, wnimanje i achtung, bo padnie lansersko-hipsterska nazwa ….

CASE STUDY przypadku SEO witryny internetowej

Studium przypadku „pozycjonowania” nowej witryny internetowej klienta z branży e-commerce o jednym z wyższych poziomów konkurencyjności, praktycznie rzecz biorąc konkurencyjność przejawia sie tym , że o TOPy „bije” się kilkadziesiąt sklepów internetowych , na dodatek wszyscy praktycznie sprzedają to samo . No ale po kolei.

Prace nad serwisem rozpoczęliśmy od optymalizacji wewnętrznej serwisu, kładąc główny nacisk na optymalizację linkowania wewnętrznego. Ze względu na to, że witryna była praktycznie „nówka, nie śmigana” postanowiliśmy wykorzystać moc linkowania wewnętrznego przy wykorzystaniu dużej ilości zaindeksowanych podstron serwisu. Głównym problemem był fakt, że każdy pojedynczy produkt znajdował się praktycznie w każdej kategorii sklepu. Dodatkowo nie mogliśmy ruszać tekstu w zastanych anchorach 🙁 . Na początku uporządkowaliśmy jak tylko się dało spójne linkowanie wewnątrz serwisu usuwając różne „kliknij tutaj” , „kliknij tam” czy anchor teksty które rozbijały tak praktycznie rzecz biorąc linkowanie wewnętrzne. Cała optymalizacja wewnętrznego linkowania polegała na ustawieniu takim aby było ono spójne i związane tematycznie ze stronami do których prowadziło. Najprościej rzecz opisując można to podsumować tak, że o ile przed optymalizacją do jednej podstrony serwisu prowadziło kilkadziesiąt różnych tekstów w anchorach to po optymalizacji zredukowaliśmy to do maksymalnie 3ch blisko związanych z frazami słowami kluczowymi na które chcieliśmy poprawić widoczność danej podstrony w SERPach.
Ponieważ moim zdaniem w serwisie było za mało linków wewnętrznych „exact match” (a umiejętne ich stosowanie w linkowaniu wewnętrznym przy witrynach o dużej ilości zaideksowanych podstron daje moc) to zastosowaliśmy pewną sztuczkę aby podwyższyć ich ilość w serwisie tak aby nie było to widoczne (zmiany anchorów w menu głównym nie życzył sobie właściciel) ale przy okazji tak, aby było to logicznie umotywowane i przydatne użytkownikom serwisu). Ten „myk” pozwolił nja zwiększenie ilości anchorów „EM” co dało wyraźny sygnał algorytmowi wyszukiwarki co do tematyczności i ważności poszczególnych podstron serwisu. Dodatkowo dzięki tej „sztuczce” uzyskaliśmy zwiększenie ilości zaindeksowanych podstron oraz umożliwiliśmy lepszy dostęp robotom do wnętrza serwisu.
Oczywiście optymalizacji poddano również i inne elementy stron takie jak nagłówki, treści, metatagi.

Powyższe działania optymalizacyjne pozwoliły nam na zminimalizowanie ilości pozyskiwania linków zewnętrznych, działania na zewnątrz serwisu z opisanymi tak „mniej więcej” proporcjami i w dużym skrócie umieszczam poniżej:
Działania na zewnątrz serwisu (średnie miesięczne pozyskiwanie linków do serwisu) :

serwisy internetowe: 20 – 40 linków/mies
społecznościówki: 15 – 30 postów/mies (80% z linkami)
artykuły z linkami: 5 – 10 artykułów/mies
inne – około 5 linków/mies

W planach jest przeprowadzenie akcji w internecie mającej na celu podwyższenie rozpoznawalności marki oraz pozyskanie tym samym pewnej ilości linków „naturalnych”, zobaczymy co z tego wyjdzie, jeżeli projekt wypali to umieszczę osobne studium przypadku dedykowane tej „akcji”.
Poniżej umieszczam parę zrzutów ekranowych z różnych narzędzi obrazujących wzrost widoczności witryny w trakcie przeprowadzanych prac SEO. Ciekawostką jest fakt, że dzięki optymalizacji wewnętrznej i linkowaniu udało się wprowadzić do TOP najcięższej frazy dwie podstrony serwisu. Ciekawe czy to przetrwa jak dojedziemy do TOP 1-3.

 

Panel Semstorm

Panel Semstorm

 

 

 

 

Pozycje dla 4-ch najcięższych fraz

Pozycje dla 4-ch najcięższych fraz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilość wyszukiwań i pozycje z panelu google dla łebmajstrów

Ilość wyszukiwań i pozycje z panelu google dla łebmajstrów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ponieważ dzisiaj zobaczyłem artykuł Konstantego Kanina o „Megaindexie” i funkcji (beta) jaką wprowadzili, czyli próbę oceny/rozróżnienia linków zwrotnych prowadzących do serwisu w/g kryterium link naturalny/”kupiony” to dodatkowo sprawdziłem tym narzędziem witrynę i poniżej umieszczam zrzut.

megaindex

megaindex

 

 

 

 

 

 

Krzysztof Ziółkowski

 

 

 

VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 4.6/5 (liczba ocen: 11)

24 komentarze to "Studium przypadku 9 miesięcy SEO"

  1. Ryszard pisze:

    Bardzo ladnie. Ten MegaIndex nie budzi mojego zaufania, bo daje mi 0-3% SEO na moich stronach. Czyli odwrotnie niż faktycznie.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Dokładnie, chyba nie ma żadnego wiarygodnego narzędzia które potrafiło by odróżnić linki „kupowane” od „naturalnych” . Żadne narzędzie po prostu nie jest w stanie zbadać intencji 😉

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Staszek pisze:

    Ile kosztowało linkowanie – główniee pytam o artykuły?
    „Serwisy internetowe” to głównie katalogi?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Od artykuły w zależności od serwisów od 30 do 250 zł / szt. Nie korzystaliśmy z żadnych katalogów oprócz tych paru głównych typu WP czy Onet.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  3. Staszek pisze:

    to na jakich „serwisach internetowych” dodawaliście linki?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  4. Pawel pisze:

    Hej, patrząc na linkowanie, koszty w skali mc nie były małe, czy mógłbyś przybliżyć nam orientacyjne, nawet w widłach?

    Z pewnością przyda się dla uświadomienia klientów 🙂

    Dzięki za art.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Koszty 4 cyfrowe i nie najniższe 😉

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Paweł pisze:

        Ale rozumiem, że płatność za efekt 😉 hehe

        VA:F [1.9.16_1159]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • Krzysztof pisze:

          Nie , no my wszystko charytatywnie i jeszcze dopłacamy ;). Niestety „za efekt” robią inni bez efektów 😉

          VN:F [1.9.16_1159]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  5. Kuba pisze:

    Zawsze z zainteresowaniem czytam Twoje artykuly i posty na PiO o linkowaniu wewnętrznym – wielkie dzięki za to dzielenie się wiedzą. A ten artykuł świetny. Mam do niego pytanie: czy na te najcięższe frazy umieszczasz też linki EM w stopce swojego serwisu, dzięki czemu każda strona wskazuje na te podstrony z porządanym anchorem, czy wg Ciebie akurat linki ze stopki EM tak nie działają (nawet te wewnętrzne). Przy dużym site wszak pokusa jest duża, żeby każda strona serwisu linkowala EM do wybranych najważniejszych podstron.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Nigdy nie umieszczam linków w stopkach, ilość linków EM w dużych serwisach można zwiększyć na parę sposobów. jednym z nich jest tworzenie mapek htmlowych z linkami EM dla każdej kategorii i subkategorii osobno.

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
      • Kuba pisze:

        serio, ani jednego linka w stopce? nawet do mniej znaczacych podstron, które nie zmieściły się w menu?

        VA:F [1.9.16_1159]
        Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
        • Krzysztof pisze:

          Wyraźnie napisałem ani jednego 😉

          VN:F [1.9.16_1159]
          Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
          • Kuba pisze:

            wybacz, że drążę temat: ale dlaczego żadnego linka wewnętrznego stopce nie umieszczasz?

            VA:F [1.9.16_1159]
            Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
          • Krzysztof pisze:

            Bo raz, że nie wygląda to naturalnie a dwa nie wygląda to zbyt naturalnie, że nie wspomnę iż trafiają te linki na strony na których ich być nie powinno w wielu przypadkach 😉

            VN:F [1.9.16_1159]
            Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  6. Natalia pisze:

    Aż miło patrzeć na takie efekty 🙂 Spec nad spece!

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  7. Michał pisze:

    Podaj chociaż jeden „serwis internetowy” jeśli to nie problem. Dzięki.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  8. Mateusz pisze:

    No i to się nazywa zabawa w seo, a nie tylko marne katalogi itp. Gratulacje !

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  9. Tomek pisze:

    Fajnie się czyta takie case study, proszę o więcej 🙂

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  10. Daro pisze:

    Czyli oprócz porządnego menu typu megamnu dodawanie jakiegokolwiek globalnego linkowania wewn. do kat. i podkat. ma sens?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
  11. Sylwia pisze:

    Grynt to znaleźć Złotego Grala SEO. Świetne efekty. Gratuluję 🙂

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  12. Gustaw Polowski pisze:

    A jak linkujesz wewnętrznie to cały czas dajesz 1 anchor do jednej podstrony czy go odmieniasz?

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

Przydatne informacje o pozycjonowaniu stron internetowych

Highslide for Wordpress Plugin