Dostałem zapytanie o usługę pozycjonowania witryny, niby nic nowego ale po raz któryś już (w ostatnim krótkim czasie) zapytanie to zawierało warunek „pozycjonowania zgodnego z zaleceniami Google”.  Aby wyjaśnić te sprawę chciałbym w świetle ostatnich dużych zmian w algorytmie Google zarówno tym „mechanicznym” jak i „humanistycznym” czyli „ręcznym” wyjaśnić raz na zawsze pewna oczywistą dla mnie i mam nadzieję dla innych którzy potrafią zrozumieć to co się teraz dzieje rzecz.
Otóż szanowne koleżanki i szanowni koledzy oraz klienci zdecydowani na usługę pozycjonowania – rzecz przedstawia się następująco:

Nie ma czegoś takiego w praktyce jak pozycjonowanie zgodne z zasadami czy wytycznymi Google, już samo rozpoczęcie pozycjonowania w sieci witryny czyli pozyskiwania linków zwrotnych prowadzących do niej  jest wywieraniem sztucznego wpływu na ranking, co oczywiście stoi w sprzeczności z (no jak myślicie z czym ?)  noo i macie rację – stoi w sprzeczności z podstawowym warunkiem White SEO który wyraźnie mówi, że to internauci / użytkownicy internetu sami z nieprzymuszonej własnej woli kierowani wysoką jakością merytoryczną witryny umieszczają do niej linki zwrotne ….
Wreszcie najważniejsza moim zdaniem wskazówka mówiąca o tym, że każde działanie mające na celu podniesienie rankingu strony w wyszukiwarce zaczerpnięta z oficjalnego poradnika Google czyli :

odpowiedz sobie na pytanie „Czy moje działania są z korzyścią dla użytkowników? Czy podjąłbym takie działania, gdyby wyszukiwarki nie istniały ?”

 Powyższe stwierdzenie jednoznacznie określa moim zdaniem stosunek jaśnie nam panującego Google do pozycjonowania stron i każdy decydujący się na zamówienie usługi pozycjonowania powinien sobie zdawać sprawę z tego, że skuteczne wykonanie usługi stoi w sprzeczności z interesami korporacji Google i w świetle ostatnich przypadków każde działanie firmy SEO może zostać zakwalifikowane jako łamiące wskazówki i wytyczne.

Krzysztof Ziółkowski