Pozycjonowanie a zgodność z wytycznymi Google

Pozycjonowanie a zgodność z wytycznymi Google, 4.9 out of 5 based on 4 ratings
VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 4.9/5 (liczba ocen: 4)

Wiele firm pozycjonujących witryny internetowe ogłasza się oferując 100% zgodność z wytycznymi google dla webmasterów .  (wskazówki dostępne tutaj) , mają do tego jak największe prawo o ile oczywiście nie mijają się z prawdą. Postaram się krótko wyjaśnić czy jest możliwe wypozycjonowanie strony www całkowicie zgodnie ze wskazówkami Google.

Zacznę od tego, że moim zdaniem cały proces skutecznego pozycjonowania witryny przeprowadzany na zewnątrz tejże witryny jest procesem sztucznym będącym w sprzeczności z podstawowym założeniem rankingowania witryn w/g Google. Dlaczego ?? Ano dlatego, że algorytm oparty jest na podstawowym założeniu iż to internauci sami decydują o rankingu w wyszukiwarce poprzez umieszczanie na swoich stronach aktywnych odnośników prowadzących do danej witryny internetowej i założeniem jest , że jest to proces całkowicie naturalny.
Czym jest pozycjonowanie (w dużym uproszczeniu) – otóż jest to pozyskanie w sposób planowy jak największej liczby linków  pozycjonujących prowadzących do witryny jaką chcemy wypozycjonować – także jest to proces sztuczny (w mojej opinii stojący w sprzeczności z główną zasadą Google tworzenia rankingu).

Sprawa następna i najważniejsza – konkurencyjność fraz – otóż aby wypozycjonować witrynę dla fraz naprawdę konkurencyjnych należy czasami „zdobyć” nawet kilkaset tysięcy linków pozycjonujących, w celu obniżenia kosztów używa się do zdobywania linków różnego rodzaju programów automatyzujących pozyskiwanie tych linków na specjalnie w tym celu tworzonych stronach internetowych czy serwisach.

Jedno jest pewne (i chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie obali mojego stwierdzenia) , że nie jest możliwe wypozycjonowanie witryny całkowicie zgodnie z wytycznymi Google na frazy o wysokiej konkurencyjności. Możliwe jest to jedynie  przy bardzo wysokim budżecie czyniącym te usługę nieopłacalną.

Na koniec jeszcze drobna rada – jeżeli firma pozycjonująca zapewnia Was, że pozycjonuje zgodnie z wytycznymi oferując bardzo niskie ceny i długi okres „za darmo” przy jednoczesnym zapewnieniu , że pozycjonują zgodnie z wytycznymi Google to omijajcie taką firmę szerokim łukiem …

Krzysztof Ziółkowski

 

VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 4.9/5 (liczba ocen: 4)

4 komentarze to "Pozycjonowanie a zgodność z wytycznymi Google"

  1. Zgadzam się, Tu nic więcej nie da się dodać. Nie jest możliwe aby pozycjonować zgodnie z wytycznymi Google. Następny wpis powinieneś poświęcić temu, jak to wytłumaczyć klientowi.

    PS Interesuje mnie też, jak wytłumaczyć klientowi że pozycjonuje się w wynikach organicznych (AdWords już ludzie rozumieją). W Google Maps tez można ale to takie trochę fiku miku. Edukuj klienta i mi oraz jemu to wytłumacz.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Krzysztof pisze:

    Przy odrobinie cierpliwości wszystko wszystkim można wytłumaczyć. Wynikami organicznymi nazywamy po prostu te wyniki dla określonego zapytania poniżej górnych reklam Adwords (jeżeli takowe się wyświetlają). Dla ułatwienia należy zmienić kąt widzenia na monitor bo kolor tła odróżniający wyniki sponsorowane jest coraz mniej widoczny i chyba niedługo zniknie ….

    VN:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Ale ja dobrze rozumiem co to są wyniki organiczne. Trudno mi to jednak wytłumaczyć klientowi, że ma TOP na regionalną frazę, ale za (przykładowo) trzema wynikami z AdWords i pięcioma z mapek. To jest w końcu pierwszy, czy dziewiąty?

      VA:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  3. KazioR pisze:

    Witam, wpadłem tutaj według Twego opisu, ktoś dał link -:) i jestem na blogu, czyli znalazłem się tutaj zgodnie ze sposobem jaki zaleca Google. Fakt jest niezbity iż takich naturalnych linków stworzonych przez internautów jest w necie prowadzących do stron ilość śladowa, przykład moja tu obecność – gdyby nie link od autora tego blogu na PiO nigdy bym tu nie trafił. Tym opisem potwierdzam Twoją tezę wszystko to co wykonujemy aby uzyskać lepszą pozycję jest niezgodne z tym co oni nam narzucają a naszą rolą jest obejść ich zalecenia tak aby się nie połapali. Piszecie o AdWords – czyli jak się za link zapłaci to on jest „cacy” a każdy inny jest „be”. Oczywiście nie należy się przejmować i robić swoje a w tej ciuciubabce życzę wszystkim powodzenia.
    Edytowane
    Ostatni raz puszczam komentarz łamiący regulamin , w tym przypadku wyjątkowo bo można autora „zlokalizować” i tym samym staje się mniej anonimowym …

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

Przydatne informacje o pozycjonowaniu stron internetowych

Highslide for Wordpress Plugin