Jak wybrać firmę pozycjonującą ?

Jak wybrać firmę pozycjonującą ?, 5.0 out of 5 based on 22 ratings
VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 5.0/5 (liczba ocen: 22)

Jak wybrać firmę pozycjonującą ? 

Jak wybrać najwłaściwszą ofertę firmy SEO ? Na podstawowe pytanie „jak wybrać firmę która wypozycjonuje nam stronę internetową” powinny Wam pomóc poniższe pytania, które można zadać firmie pozycjonującej w czasie wstępnych negocjacji aby zweryfikowć jej rzetelność. Mam nadzieję, że to pozwoli Wam wybrać najlepszą firmę zajmującą sie rzetelnym pozycjonowaniem stron internetowych .

10 pytań jakie powinniście zadać agencji SEO

1. Czy pozycjonowanie jest bezpieczne dla mojej strony ??

– pytanie z gatunku przewrotnych bo nikt nie może zagwarantować w pełni bezpiecznego procesu pozycjonowania witryny, pozycjonowanie (skuteczne) polega na optymalizacji witryny pozycjonowanej i umiejętnym umieszczaniu linków prowadzących do niej, spełniających odpowiednie parametry a więc jest to proces sztuczny ergo stojący w sprzeczności z podstawowym założeniem wyszukiwarki Google mówiącym , że o rankingu decydować maja sami internauci „głosując” na witrynę poprzez umieszczanie do niej linków (aktywnych odnośników) na swoich stronach .

2. Czy firma daje gwarancje osiągnięca i utrzymania pozycji ??

– pytanie niejako związane z pytaniem pierwszym i w związku z tym jeżeli usłyszycie , że firma daje „gwarancje pozycji” to radzę omijać taką firmę szerokim łukiem… Nikt przy zdrowych zmysłach nie daje gwarancji na coś co jest praktycznie uzależnione od „widzimisię” niezależnego podmiotu zewnętrznego …

3. Jakie metody pozycjonowania stosuje firma SEO white, black, gray ??

– Rzetelna firma pozycjonująca strony nie powinna mieć nic do ukrycia i na pewno z chęcią Wam wyjaśni na czym polega ten proces oraz jak on przebiega w rzeczywistości, czy jest bezpieczny, jakie metody stosuje i co robi w celu zminimalizowania ryzyka związanego z pozycjonowaniem. Jedno jest pewne – jeżeli firma zapewnia, że pozycjonuje całkowicie zgodnie ze wskazówkami to należy mieć się na baczności …

4. Czy firma gwarantuje poufność informacji ??

– Poufność informacji dotyczących pozycjonowania jest moim zdaniem dosyć ważną kwestią wobec ostatnich coraz częstszych prób szkodzenia konkurencji za pomocą nieetycznych „zagrywek”. Należy pamiętać, że w kategoriach pozycjonowania mocno konkurencyjnych praktycznie każda strona w TOP 10 stoi w sprzeczności z wskazówkami Google mówiącymi o sposobach pozyskiwania linków.Chyba też nie muszę wspominać, że całkowicie niepotrzebnym jest informowanie konkurencji o podejmowanych działaniach SEO ?

5. W jaki sposób firma SEO dobiera (jeżeli w góle dobiera) słowa i frazy kluczowe ??

– kwestie właściwego doboru fraz kluczowych opisałem już wcześniej tutaj na przykładzie poznańskiej firmy która wykorzystywała nieznajomość tematu doboru fraz. Jak ważna jest to kwestia opisałem w innym miejscu.

6. Czy firma udostępnia wzór umowy i czy można liczyć na możliwość podpisania indywidualnej umowy ??

– wiele firm stosuje sztywne umowy nie pozwalając na modyfikację żadnego z paragrafów (uważam to za niekorzystne dla klienta) – umowa jest najważniejszym elementem współpracy i powinno sie w niej zwracać szczególną uwagę na czas jej trwania, możliwość wypowiedzenia oraz wzajemne zobowiązania.

7. Czy firma pozycjonująca optymalizuje serwis internetowy i w jaki sposób to robi ??

– rzetelna firma SEO nie ogranicza się tylko do zmiany metatagów „title” czy „description” – to nie jest optymalizacja, to są działania „kosmetyczne” pozorne, prawdziwa optymalizacja polega na odpowiedniej modyfikacji struktury wewnętrznej serwiu z uwzględnieniem takich parametrów jak: linkowanie wewnętrzne, modyfikacja treści, optymalizacja grafiki oraz wielu innych elementów . Wszystkie te działania powinny być skorelowane ściśle ze słowami/frazami kluczowymi.

8. W jaki sposób naliczane są opłaty ??

– na naszym rynku istnieje kilka różnych sposobów rozliczania się i każdy z nich może być dobry, oczywiście pod warunkiem, że daje korzyści obu stronom.

9. Czy w trakcie umowy można modyfikować umowę ??

– punkt ten jest ważny z tego powodu iż może zachodzić prawdopodobieństwo zmiany fraz, słów kluczowych które wytypowane na początku nie sprawdziły się, dobra i rzetelna firma SEO powinna sie bez problemu na cos takiego zgodzić.

10. Czy w przypadku pojawienia się problemów w postaci filtra/spadku pozycji firma podejmie jakieś działania i jakiego rodzaju to bedą działania ??

– nie mozna wykluczyć, że w trakcie modyfikacji algorytmu witryna pozycjonowana może spaść w wynikach na skutek tychże modyfikacji i w takim przypadku powinny być jasno określone działania które powinna podjąć firma SEO wspólnie z właścicielem pozycjonowanego serwisu.

VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 5.0/5 (liczba ocen: 22)

One Comment to "Jak wybrać firmę pozycjonującą ?"

  1. Sky-tech pisze:

    Dołożyłbym tu jeszcze firmy, które rozliczają się tylko i wyłącznie za topy. Takie firmy owszem istnieją ale jak długo to raczej osoby zajmujące się dłużej tą tematyką mogą spokojnie odpowiedzieć.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

Przydatne informacje o pozycjonowaniu stron internetowych

Highslide for Wordpress Plugin