Jak prawidłowo stworzyć treść na stronę internetową

Jak prawidłowo stworzyć treść na stronę internetową, 3.2 out of 5 based on 11 ratings
VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 3.2/5 (liczba ocen: 11)

Jako, że zawód sełokopirajtera jest coraz bardziej popularny i każdy kto potrafi złożyć do kupy parę słów zawierających podmiot i orzeczenia i już się uważa za fachowca postanowiłem przybliżyć nieco problematykę – treści na witrynie.

Wbrew pozorom ktoś kto posiada bogate słownictwo , potrafi się biegle wysławiać czy wyrzuca z siebie pierdyliardy słów na minutę wcale nie musi być w tej działce dobry a dlaczego tak jest postaram się o tym napisać.

Oczywiście będę poruszał problematykę dobrego wartościowego tekstu na stronę docelową opisującą daną tematykę lub stanowiącą opis czy to produktu czy usługi oferowanej na tej właśnie stronie. Daruję sobie dywagacje o tekstach pisanych „pod robota wyszukiwarki” bo jaśnie nam panujące Google póki co nie radzi sobie z odróżnieniem bełkotu pijanej papugi od felietonu prof. Miodka – oczywiście pod warunkiem, że papuga będzie bełkotała słowami i frazami kluczowymi.

Pierwszą podstawową i najtrudniejszą sprawą jest jakby „postawienie się w rolę internauty” zainteresowanego daną usługą czy produktem sprzedawanym w sklepie. Najprościej jest sobie przypomnieć jak i co wpisywaliśmy będąc już zdecydowanym na zakup czegoś w sklepie lub na zamówienie usługi . Podkreślam będąc już zdecydowanym, co warunkuje nam zwykle frazę zawierającą przeciętnie od 3 do 7 słów a czasem nawet i więcej.
Posłużę się przykładem jak ja szukam czasami jakiegoś domku nad jeziorem gdzie chcę uderzyć na ryby, szukam następująco:
„domek nad jeziorem Kaszuby +szczupaki okonie”  – tak wpisuje jak jadę tylko na ryby z kumplami i jest nam wszystko jedno co jest dookoła bo jedziemy na ryby a nie jesteśmy wymagający, czasami też dodaje parametr charakteryzujący czystość wody czyli „klasa czystości 1”.
Inaczej  się sprawa przedstawia jak  jedziemy na ryby i przy okazji chcemy się przy okazji nazwijmy to elegancko rozerwać po łowieniu ryb (co potem skutkuje u niektórych tzw „zespołem dnia poprzedniego”) wtedy wpisuje :
” domek nad jeziorem Kaszuby szczupaki okonie blisko sklep”
Kiedy nie chce mi się łazić i spinningować z brzegu to dodaje do zapytania parametry takie jak : „pomost, łódka” a jak chcę mieć ładny widok to dopisuje „z widokiem na jezioro”
Zupełnie inaczej odpytuje wyszukiwarkę jeżeli wybieram się na weekend i ryby z przedstawicielką płci odmiennej   (wtedy ma się rozumieć ryby schodzą na plan dalszy w celu uniknięcia głupich pytań w stylu : „to po coś mnie zabrał nad te jezioro???”) – w takich przypadkach dodaje takie parametry jak „blisko jeziora”‚ „kominek”, „z kuchnią” i tym podobne. Ktoś kto boi się przypadkowego obsrania   przez leśne ptaszki swojego ukochanego samochodzika to może też dodać „z garażem”…

Dlaczego to piszę ? Otóż aby Wam uzmysłowić, że na stronie z ofertą czy produktem musi się znaleźć jak najwięcej parametrów charakteryzujących i opisujących tę ofertę czy produkt a co najważniejsze trzeba jakby przewidzieć jakie parametry czy charakterystykę będą wpisywać w pasek zapytania nasi potencjalni klienci. Oczywiście nie sposób nie wspomnieć o poprawności ortograficznej i stylistycznej z czym sam mam coraz większe kłopoty czytając wypociny „dzieci neo”. Dodatkowo tekst ten musi być tekstem przejrzystym oraz w miarę krótkim który można „ogarnąć od kilku do max 30 sekund” w którym istotne fragmenty muszą rzucać się w oko już na wstępie.

Reasumując, jak już wspomniałem na początku wcale nie jest tak łatwo napisać dobry tekst ofertowy czy produktowy ale warto naprowadzić i uczulić osobę piszącą tekst na to jak ma być napisany i co zawierać.

Krzysztof Ziółkowski

 

 

VN:F [1.9.16_1159]
Oceń artykuł
Ocena: 3.2/5 (liczba ocen: 11)

8 komentarzy to "Jak prawidłowo stworzyć treść na stronę internetową"

  1. Reklamasem.pl pisze:

    Trzeba tylko rozróżnić seocopyrightera który pisze teksty reklamowe i sprzedażowe od seocopyrightera który pisze teksty do precli. Tych drugich jest tysiące a takich którzy potrafią napisać dobry tekst sprzedażowy jest może kilku w Polsce.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Marcin MT4 pisze:

    Niestety wielu osobom się wydaje, ze jak pisze precle z Oferii za 3zł, to już jest SEO copywriterem. Niestety, wyższa szkoła jazdy. Tutaj liczy się odpowiednia stylistyka, oraz przewidywanie potrzeb wyszukującego internauty.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  3. zgred pisze:

    chyba ostatnio jechałeś gdzieś i nie znalazłeś sklepu blisko 😛

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Bo pojechałem na prowincje i totalne zadupie … Czyli do Warszawy 😀

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
  4. zajacgd pisze:

    Trzeba po prostu pisać i tworzyć – tak jak napisałeś – dla ludzi. Przy pisaniu powinno się zapomnieć o pozycjach (cokolwiek by to miało znaczyć). A po napisaniu można modyfikować pod tym kątem, choć uważam, że bez przesady. Ale takie rady i tak na nic się nie zdadzą w przypadku baaaaaardzo dużej grupy osób, bo problem jest w umiejętności wysławiania się, w tym również pisania. Jak się niewiele czyta, a jak już to głównie duuuuuuuuże skróty myślowe i inne akronimy, to raczej małe szanse na tekst nadający się do czytania. No i jeszcze trzeba mieć coś do powiedzenia. A z tym też różnie, tak jak z myśleniem 🙂

    ps. a jeżdżenie na rybki na Kaszuby to się zawsze kończy się syndromami ostatnich dni, choć ja nigdy wędki w ręku nie miałem 🙂

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  5. Semedia pisze:

    SEO Copywriting i Copywriting to też dwie różne strony medalu. Jedno przenika drugie a drugie z pierwszym ma niewiele wspólnego. Jak każda sztuka tak i tworzenie tekstów wymaga wiedzy i tego czegoś : ) można być dobrym specjalistą ale ninją zostają nieliczni.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  6. Kamil pisze:

    Czytają Cię głównie osoby z branży. A to co napisałeś jest dla nich oczywistością.

    VA:F [1.9.16_1159]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    • Krzysztof pisze:

      Patrząc i analizując witryny internetowe obawiam się, że dalej pozostaje ta kwestia w sferze teorii. Natomiast przyda się myślę więcej takich artykułów aby były argumenty w pertraktacjach z klientem bo z własnego doświadczenia wiem, że ciężko jest klienta „przymusić” do zmian/modyfikacji treści …

      VN:F [1.9.16_1159]
      Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są:

Przydatne informacje o pozycjonowaniu stron internetowych

Highslide for Wordpress Plugin