W związku z opublikowaniem przez Searchmetrics infografiki obrazującej najważniejsze ich znaniem czynniki mające wpływ i decydujące o pozycji witryny w wynikach wyszukiwań dla rynku amerykańskiego pojawiło się wiele błędnych interpretacji tej infografiki i bzdury zaczęły być powielane dalej metodą taką jak rozpowszechnia się plotka czyli bez żadnego zastanowienia się.

Bezkrytycznie poszła w świat informacja jakoby głównym czynnikiem decydującym o rankingu (pozycji strony) był gównoplus czyli Google+ – platforma społecznościowa powołana do życia przez korpogoogle.  Każdy kto ma odrobinę rozumu domyśli się dlaczego i skąd powstała taka błędna opinia – po prostu na samej górze infografiki znalazł się jeden z czynników mających jakiś tam mały wpływ (nie decydujący) na ranking czyli wymienione zostały „wiodące” (jak jak nie cierpię tego debilnego określenia) serwisy społecznościowe no i oczywiście na samej górze znalazł się gównoplus (każdy chyba zdaje sobie sprawę dlaczego – tak jak to mówią w  sporcie „gospodarzowi pomagają nawet ściany) poniżej zostały wymienione inne serwisy takie jak Facebook czy Twitter. Fakt umieszczenia na samej górze czynników z serwisów społecznościowych jakby sugeruje osobom nie wnikającym głębiej w sedno sprawy iż są to czynniki najważniejsze i stąd te błędne interpretacje powielane potem bez zastanowienia.

Uprzejmie informuję, że wbrew wszelkim plotkom i informacjom które starają się zdeprecjonować znaczenie linków zwrotnych czynnikiem który ma decydujące znaczenie na pozycje witryny dla danych fraz i słów kluczowych jest ILOŚĆ I JAKOŚĆ TYCH LINKÓW czyli aktywnych odnośników prowadzących do pozycjonowanej strony. To był i póki co jest czynnik decydujący o pozycjach. Jedyne co się zmienia w tym czynniku to jego parametry jakościowe takie między innymi jak stosunek ilości linków o parametrze follow do nofollow , procentowy stosunek i nasycenie frazami i słowami kluczowymi oraz ich dywersyfikacja , obecność linków w serwisach społecznościowych, dyskusjach czy komentarzach na blogach. To tak w wielkim skrócie.

Inofografika o której mowa poniżej a tak nawiasem mówiąc to przewidywałem już w październiku 2012 rosnący wpływ gównoplusa na pozycje jako jeden z czynników http://seoinfo.edu.pl/chcesz-byc-wyzej-sprzedaj-swoj-autorytet-google/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krzysztof Ziółkowski